woensdag 14 september 2022

BOEKENKAST 3

Vandaag de volgende twee planken.





















Frederick Forsyth: “de dag van de Jakhals”. Heel spannend. Van al zijn boeken heb ik alleen deze bewaard. Ik vond de andere boeken op een bepaald moment gewoon té spannend.
Marianne Fredriksson: ik vind ze allemaal even mooi.
Ida Gerhardt: prachtige poëzie.
Paul Guimard: “de geur van gras”. hier schreef ik er al over. Hoort tot mijn toppers.
George Hagen: “De nomaden”: geweldig! Wat een humor maar ook verdriet in dit boek.
Knut Hamsun: het is jaren geleden dat ik deze boeken las. Maar mijn schoonvader vond ze ook mooi en we konden er fijn over praten.
Maarten ‘t Hart: geweldige boeken. Als laatste las ik “Magdalena”. Wat een verhaal zeg.
Frans van Isacker: in dit boek staat een prachtig verhaal. Kijk hier hier maar eens. Het gaat over een jong gezin en dat je je noodlot niet kunt ontlopen. 
Roy Jacobsen : deel één vond ik zo mooi, dat ik meteen deel twee kocht.
Sarah Lark: een leuk verhaal wat in Nieuw Zeeland speelt.
Frénk van der Linden: “ En altijd maar verlangen” een boek over zijn ouders en zijn , vind ik, zeer trieste jeugd.

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk om bij iemand in de boekenkast te snuffelen: Marianne Federikson vond ik ook zó mooi. En ik zag Meave Binchy en Rosamunde Pilcher…. heerlijke boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een boek wat té spannend is... dat kan ook nog.
    Ik lees altijd in bed voor het slapen gaan. Toen had ik ook eens zo'n spannend boek, daar sliep ik dan niet van, was zo benieuwd hoe het verder ging .... niet zo verstandig dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees bijna alleen spannende boeken, maar zal er toch eens een paar van jouw lijst proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sommige boeken ken ik, maar ook een aantal niet. Ga ze eens noteren. Succes met de andere boekenplanken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een gevarieerde inhoud met voor mij bekende en onbekende schrijvers. Van de laatste heb ik een paar opgeschreven. De film 'De dag van de Jakhals' was ook zo spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf ben ik geen fanatieke lezer, wel wetenschappelijke boeken hebben mijn aandacht. En poëzie natuurlijk.
    Het ziet er nu heerlijk overzichtelijk uit Mieke.
    Op naar de volgende planken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd fijn: een inkijkje in iemands boekenkast! Els (DDFZ)

    BeantwoordenVerwijderen