dinsdag 13 september 2022

BOEKENKAST 2

 Zo, de eerste twee planken zien jullie hier. Ik zal proberen te vertellen wat voor boeken het zijn, en waarom ik ze zo graag lees. Ik beschrijf ze niet allemaal hoor, dat zou teveel worden, denk ik.






















Het begint met Maeve Binchy. Heerlijke boeken en ik denk dat ik ze allemaal minstens vier keer gelezen heb.
Martine Bijl: het boek Rinkeldekink vond ik zó mooi. Ben benieuwd naar dit boek.
Conny Braam: “De woede van Abraham”. Een geweldig boek over het ontstaan van het Noordzeekanaal. 
Ik ben in IJmuiden geboren , dus dan is zo’n boek interessant. Ook de andere boeken van haar vind ik geweldig.
Paolo Cognetti: zijn eerste boek staat op mijn IPad. Een mooi verhaal en dit is deel twee.   
Nico Dros: als Texelfan is het toch belangrijk boeken van een Texelse schrijver te hebben.
Nicholas Evans: een prachtige reeks en ik kan gewoon niet zeggen welk boek ik het beste vind. Ik denk Het Keerpunt en De Rookspringer. Jammer dat zijn boeken ( tenminste die van mij) niet allemaal dezelfde lay-out hebben.
Morgen de volgende twee planken.

10 opmerkingen:

  1. Zo blijf je wel bezig Mieke ! Ikzelf kan met zo’n prachtig weer niet binnenblijven, maar misschien deed je dit wel ‘s-avonds :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer heel andere schrijvers dan ik lees! Maar wel interessant! Ga ik ook eens proberen!
    De Maeve Binchys heb ik naar de kringloop gedaan , wegens ruimte gebrek. Nu gebruik ik Storytell en dan vooral boeken die in de tweede wereldoorlog spelen . en historische romans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker bezig zo. Nog bedankt voor je reactie. Het gaat gelukkig weer beter met me maar zie er een beetje gehavend uit. Ben plat op mijn gezicht en de rest van mijn lijf gevallen, erg pijnlijk allemaal maar gelukkig niets gebroken. Vermijdt de stoep die tegenover het kerkhof ligt want op weg naar de sluis ben ik daar gestruikeld over een losse tegel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Flink doorgewerkt. Ben je niet gaan zitten lezen? Leuke post vandaag, blij mee. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke boekenkast heb je daar er staan. Zit wel leuke boeken erbij. Je hebt ook druk gehad met inzamelen met boeken. Het ziet heel goed uit. Ik kreeg post van jou in brievenbus. Heel erg lief van jou Mieke.En heel mooi gedaan. Dank je wel Mieke. Alsnog gefeliciteerd met 46 jarige huwelijk. IJmuiden is zeker mooie plek. Kunstbeeld is heel bekend van vissers in vroeger omgekomen zijn. Ik wens jou fijne dag verder. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo grappig dat je sommige boeken steeds maar blijft lezen, dat heb ik ook met een paar.
    Er zijn mensen die dit niet snappen, die zeggen dan, dan weet je toch hoe het gaat en hoe het afloopt?
    Dat is bij mij dan ook weer leuk, ik vergeet dat gewoon en lees het dan weer alsof het de eerste keer is.
    Denk dat jij dat ook hebt, anders kan een boek je toch niet 5 x boeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms heb je van die boeken die je raken en nog wel een keer gelezen kan worden. Lekker bij elkaar gezet en vlot te pakken als je het weer wilt lezen. Ben benieuwd welke boeken op de andere planken komen te staan.
    Vandaag kwam de postbode langs met een bijzondere enveloppe en kaart. Heel mooi. Krijgt ook een mooi plekje in mijn kamer. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ijver vandaag Mieke, en het resultaat
    ziet er TOP uit!!! Maar waar zin nu al die losse
    spulletjes gebleven?
    Ook hier kwam vandaag de postbode met een
    PRACHTIGE kaart, wat ben je toch een lieverd,
    bedankt daarvoor. Wat ik me trouwens afvroeg,
    gebruik je voor die afdrukken speciaal papier?
    Het voelt stevig aan dus denk ik dat het geen
    printpapier is, en natuurlijk krijgt de kaart een
    mooi plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, Mieke: een kijkje in je boekenkast. Conny Braam van de bovenste plank ken ik niet. Ja van de apartheid maar niet van haar boeken. Ze moet wel echt van de bovenste plank zijn als je zoveel boeken van haar hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is dat heerlijk hè, om alles weer netjes te plaatsen.
    Maeve Binchy was een tijd ook mijn favoriet; wat lezen ze heerlijk weg. Ik heb er ook nog een aantal in de boekenkast staan!

    BeantwoordenVerwijderen