maandag 5 september 2022

GELLI PLATE UITLEG 2

Het is leuk om wat meer te doen dan alleen afdrukken.
Dus laat ik zien wat je nog meer kunt doen.
Ik had bladeren gedroogd en legde er twee op de geverfde plaat.

Daarna een vel papier erop, 
en kijk, dan zie je dit als je het er voorzichtig een stukje afhaalt.

Daarna haal je de bladeren weg, legt het papier er nog een keer op en :






















Leuk hè. 
En nog een keer :

































































En zo kan ik mezelf uren bezighouden.
P.S. iemand vroeg de maat van de gelli plate, die is 21.5 x 25.5 cm.




















Volgende keer laat ik zien wat ik allemaal gemaakt heb.

16 opmerkingen:

  1. Wat mooi ,geweldig nu ben ik echt helemaal om haha en dank u voor de maat gr js

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed idee om bladeren te doen. Misschien kun je ook droogbloemen ermee doen. Prachtig gedaan Mieke. Echt leuk voor jou. Fijne week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige afdrukken, vooral de donkere zijn erg mooi, heb je al eens op stof geprobeerd ? Ook een bijzondere ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook grassen en bloemen zijn fijn om uit te proberen! Succes en veel plezier met het printen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Mieke. Goed uitgelegd. Ik krijg er ook weer zin in! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk. Inspirerend ook. (Bettie)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mogelijkheden! De afdrukken met de bladeren zijn heel mooi. Misschien is het ook mogelijk om met deze techniek een kerstkaart te maken?
    Geen idee hoe, maar daar bedenk jij vast wel iets leuks voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan Mieke, ik heb de gelli plate niet meegenomen op vakantie, maar krijg er weer wel zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke techniek en wat veel mogelijkheden. Vind de afdrukken van de blaadjes prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze zijn SUPER mooi Mieke, het is een heerlijke verslaving, als je eenmaal bezig bent kun je bijna
    niet meer stoppen. En elke keer is het weer een
    verrassing wat er tevoorschijn komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om zo met materiaal uit de natuur te werken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Na het lezen van e blog wilde ik naar de winkel rennen om ook materialen te halen. Wat maak je er mooie dingen mee. Snap dat je er uren zoet mee kunt zijn. Zo spannend wat er allemaal te voorschijn komt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg leuk Mieke, ik heb een kleine gelli plate en moest er ook maar weer eens wat mee gaan doen. Werd hier weer door geïnspireerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha, je hebt het plezier van spelen met de gelli plate ontdekt... Je blijft bezig hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi effect geven de bladeren! Echt heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen