donderdag 15 september 2022

BOEKENKAST 4

Vandaag weer twee planken. Hopelijk verveelt het jullie nog niet. 
Herberg “De drie Teuten” . Mijn vader las niet veel, maar dit was zijn lievelingsboek. En ik vond het ook erg leuk.
Sacajawea: hier lees je alles over het lievelingsboek van mijn moeder.
Truus Menger: “Toen Niet Nu Niet Nooit”. Het gezin waar mijn moeder is geboren deed veel verzetswerk in de Tweede Wereldoorlog. Truus Menger kwam regelmatig over de vloer en ik heb haar een paar keer ontmoet. Een geweldige vrouw die een boek schreef over wat zij meegemaakt had. Hierna las ik nooit meer een boek over de oorlog.
“De Daisy Sisters” van Henning Mankell. De man die de spannende boeken over Wallander schreef, schreef ook dit leuke boek. 
Rosamunde Pilcher: allemaal mooie boeken. Maar “De thuisreis” vind ik haar mooiste boek.
“Rabbit- Proof Fence” van Doris Pilkington Garimara. Dit boek gaat over Aborigine- meisjes in Australië die in een instelling geplaatst werden maar ontsnapten. Na het bezoek en excuses van de Paus weer heel actueel.
Annie Proulx: “De laatste troef” hoort echt bij mijn toppers. Maar “ Schorshuiden” vind ik ook echt geweldig.
J.k. Rowling:Harry Potter: ik heb niet alle delen. Mijn kinderen hebben er ook een paar en de boeken circuleren nog steeds. Kleindochter Elise is onlangs in deel 1 begonnen.
“De lichtwachters” van Emma Stonex: een heel spannend en interessant verhaal.



8 opmerkingen:

  1. Zo je hebt heleboel boeken er staan in boekenkast. Het ziet mooi uit. Indiaans boek is zeker boeiend om te lezen. Er zitten spannende boeken erbij. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant hoor. Ik eens kijken of ik ze kan vinden op storytell?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het verveelt nog niet hoor, ik voel de behoefte om ook eens te gaan ruimen.
    Wij zagen de film Rabbit-proof Fence. Ongelooflijk wat daar is gebeurd, niet te bevatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijna vergat ik om je te bedanken voor de blitze kaart!
    Wat leuk en zo mooi van kleur. Hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor deze titels, heb er 4 gevonden in de bieb. Dus er zal van patchen niet veel komen want er moet gelezen worden, dat is ook een fijne hobby, zeker nu de avonden weer langer worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moet wel lachen om jouw blogberichtjes.
    Verveelt het jullie nog niet vraag je....
    Nou, dat ligt er aan, hoeveel boekenkasten je hebt met hoeveel planken :-)
    Maar er zijn vast heel veel mensen die nu op ideeën komen en sommige boeken ook gaan kopen, of lezen.
    Dus lekker doorgaan zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rosamunde Pilcher... ja, daar heb ik ook boeken van gelezen. Maar de andere schrijvers niet...

    BeantwoordenVerwijderen