maandag 26 september 2022

ROZE HOES

We hadden nieuwe slaapzakken voor de caravan gekocht. Lekker warm en fijn om weer iets nieuws op het bed te hebben.
Maar …er zat een heel ongezellige zwarte hoes om.
Gelukkig had ik nog twee leuke series stof liggen, een roze en een blauwe. Eerst maar eens met de roze stofjes beginnen, ze zijn leuk hè?





















Wat een heerlijk klusje. Gewoon bedenken wat je wilt en dan maar aan de slag gaan.
Eerst blokken snijden, aan elkaar naaien en dan de stroken aan elkaar naaien.
Gelukkig had ik een foto gemaakt voor ik begon te naaien want toen bleken er wat dezelfde stoffen dicht bij elkaar te liggen.
















Voering van een lap geverfde stof die ik toch niet gebruik. En aan het eind van de dag was de hoes klaar.

Het meeste werk was het koordje draaien, drie keer te kort, maar de aanhouder wint en uiteindelijk lukte het toch.
Gewoon een beetje flower power.



21 opmerkingen:

  1. Wát een verandering! Meteen sfeervol met die beeldige stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleurig geheel. Ik dacht dat je hoezen voor de slaapzakken had gemaakt. Ik vroeg me al af hoe groot die lappen stof waren.😁 Wij gebruiken al jaren een dekbed wel met hoezen die een beetje bij het interieur van de caravan passen anders wordt het zo onrustig op dat kleine oppervlak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super deze hoes! Gezellig om hieronder te slapen! En zo mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht ook dat je hoezen voor de slaapzakken had gemaakt .., een opbergvak dus? Maar evengoed heel vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Weg met die zwarte hoesjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij maakt ook overal iets leuks van, geweldige hoezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig, je zou het zo ook als vrolijk kussen kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heee jakkes een zwarte hoes, dat is wel heel somber allemaal. Je hebt er nu een mooi fleurig exemplaar van gemaakt Mieke. De blauwe die je gaat maken is vast voor Jeroen neem ik aan, we zien hem vast hier verschijnen, leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat ziet er totaal anders uit dan een effen donkere hoes!
    Wij nemen altijd onze eigen dekbedden en kussens mee in de caravan. Ik vind dat toch veel fijner als een slaapzak.
    Maar een slaapzak hoort wel bij kamperen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gemaakt. Het ziet heel goed uit zo. Vrolijke kleuren is deze zak. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke stofjes en lekker snel gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem prachtig geworden! Zo gezellig met die bloemetjes en die vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zwart is zeker niet gezellig, geeft geen vakantiegevoel toch?
    Nu heb je een vrolijke hoes, echt jaren 60- 70!
    Zo zie je maar, lapjes nooit wegdoen, ze komen altijd een keer van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heerlijk werkje voor een regenachtige dag, daar fleur je van op.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een fleurige hoes zo. Staat veel gezelliger!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie vrolijke slaapzakhoes, gezellig 🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke hoes! Dat koordje draaien deed ik al kind wel eens. Met een schaar als gewicht om te voorkomen dat de boel in de knoop raakte, hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezellige hoes is dat geworden. Dat is al de voorpret van een volgend uitstapje. Wanneer de slaapzak klaar gelegd wordt. Nu de 2 e hoes nog. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen