donderdag 22 september 2022

QUILTTENTOONSTELLING IN FRANKRIJK

Op vakantie in Frankrijk gingen we naar een quilttentoonstelling. Het was maar een uurtje rijden van de camping, dus goed te doen.
Ik dacht dat ik de foto's kwijt was, maar ik vond ze bij het opruimen van de foto’s op mijn iphone.
Dus hierbij eerst de prachtige tulpen van Els Mommers:
























Deze quilts hebben als thema: de Oriënt Expres:
Ineke van Unen was er ook. Van haar kreeg ik mijn eerste lessen in het quilten. Zij werkt in een eigen stijl met veel goud en felle kleuren. Stepping stones:
Lia Meiborg schrijft veel in het Quiltnieuws en maakt prachtige quilts:

En deze is toch ook heel mooi:
Nóra Mándrik: Circle de la confiance:























In Nieuw- Zeeland niet gezien, maar hier hingen ze: Moeraki boulders:
Geen gegevens van de maakster, want deze hing in het wedstrijdgedeelte en er kon op gestemd worden.























Helaas van deze maakster ook geen gegevens, maar wat een leuk werk:























Er was natuurlijk nog veel meer te bekijken. Ook diverse winkeltjes, maar ik kon niet slagen dus ging met een lege tas weer terug naar de camping.
Geeft niks, we hadden een superleuke dag.

16 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige werken! Ik kan alles eigenlijk wel waarderen, maar de eerste foto springt er voor mij toch nog een tikkie bovenuit. Zo knap als je dit met lapjes kunt schilderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig vind ik het. Die van het strand het allermooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze quilttentoonstelling ziet heel mooi uit. Vooral op de stok ziet prachtig uit. Leuk dat je daar toen bent geweest. Het zeker de moeite waard om te bezoeken. Mooie foto's. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een genot om naar te kijken. Ze hebben allemaal wel iets waardoor je steeds weer kijkt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke tentoonstelling om tijdens je vakantie te bezoeken. Prachtig werk. Kan me voorstellen dat je er veel inspiratie van kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat de tentoonstelling daar was tijdens je vakantie. Mooie werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw stijl is te herkennen in het werk van Ineke van Unen of komt dat van de keuze van kleuren die zij maakte. Een uurtje rijden is de moeite meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om toch nog even wat quilts te zien van uit Frankrijk. gezellig dat je daar vlakbij was!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om op vakantie een quilttentoonstelling te bezoeken, die bovenste tulp vind ik schitterend en ook de onderste groene is erg leuk, trouwens ze zijn allemaal mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben ze wel gezien Mieke, de Moeraki boulders al is het dan wel dertig jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige quilts op de foto's. Kan me voorstellen dat jullie er van hebben genoten.
    Die tulpen van Els zijn ook heel mooi gemaakt.
    Jammer geen stofjes gekocht... dat lukt mij nou nooit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een genot om deze tentoonstelling tijdens je vakantie
    te kunnen bezoeken Mieke. En wat een prachtige werkstukken, vooral ook als je die tulp in detail bekijkt,
    wowww wat een JUWEEL.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige werkstukken Mieke, écht een genot om naar te kijken. Ik haalde het beeld ook nog dichterbij en dan weet je helemaal niet wat je ziet, schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi! Vooral die eerste. Prachtig al die blauwe tinten die samen een tulp vormen!

    BeantwoordenVerwijderen