woensdag 2 oktober 2024

LEKKER ROMMELEN

De effen stroken heb ik doorgesneden en de gebloemde stof in stroken van 6,5 cm. gesneden. Net zo breed als de effen stroken. Omdat ik een stukje gebloemde stof te kort had, kocht ik dat in de Elzas.





















Daarna werd er steeds een gebloemde strook op een effen strook gelegd, een hoek aftekenen en naaien.





















En dan ziet het er zo uit.





















Daar werd ik echt blij van. Heerlijk zo’n stapel.





















Ik naaide afwisselend effen, bloem, effen— bloem, effen, bloem.
En toen alles aan elkaar zat, had ik een mooie berg stroken.





















Daarna alles op de tafel gelegd en de stroken in een leuke volgorde gelegd.













En toen kon alles aan elkaar genaaid worden.





















Het is een quilt van 1,5 x 1,5 meter. Ik had nog vulling en stof voor de achterkant liggen, dus ik kon heerlijk doorwerken. 
Hij is ook al doorgequilt en zelfs de bies zit er al aan. Vier dagen hard werken en klaar!!





















De rode stof voor de achterkant was een miskoop in Nieuw-Zeeland ( ja, dat kan ook gebeuren hoor). 
Ik zocht rode stof voor een project. Thuis bleek dat het stof is met een kerstlied erop. Niet wat ik zocht. Maar hier past het goed.























7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleuren hebben de stofjes (van de voorkant)! Bij elkaar zien ze er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is toch ook echt jouw ding hè... Fantastisch hoe je dat doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig quilt geworden. Mooi en kleurrijk. Dat wordt lekker er onder kruipen op koude dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lijkt me ook lekker warm zo'n mooie quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat toch weer mooi gedaan. Prachtig hoe je die stofjes verwerkt heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden Mieke! Er zit echt diepte in.

    BeantwoordenVerwijderen