vrijdag 19 april 2024

DAGJE UIT MET MIJN DOCHTER

Woensdag ging ik een dagje met mijn dochter uit.
Samen naar Amsterdam, dat was heel lang geleden.
Eerst met de trein naar Muiderpoort. Daarna met de tram een leuke rit naar de Westergasfabriek. Daar is een hele grote videopresentatie met werken van Nederlandse schilders. Getiteld: Van Vermeer tot Van Gogh. ( en allerlei schilders ertussenin).
Ik had zoiets al eens in Parijs gezien, en het was ook hier een prachtige voorstelling.
We hebben echt genoten en de hele voorstelling drie keer gezien. De schilderijen worden op alle muren en de vloer geprojecteerd. 


























Ook Mondriaan kwam aan bod:





















Leuk, een selfie met een schilderij over ons gezicht:
















Na afloop een heerlijke lunch.











En toen weer lekker naar huis. 

22 opmerkingen:

  1. Gezellig. Een mooie videopresentatie lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige schilderijen! En gezellig zeg, zo'n dagje uit met je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, zo'n dagje met je dochter! En die Westergas, ik was er laatst voor een zondagsmarkt. Ik snap niet dat ik toen niet ben gaan kijken. Ook de vorige voorstellingen heb ik niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk moeder-dochter-uitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb zoiets in het Mondriaan museum in Amersfoort gezien. heel mooi in 3D. Je wordt er helemaal in ondergedompeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig toch, een dagje uit met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja prachtig, een collega leerkracht was er met de kinderen van haar klas en ze waren allemaal erg onder de indruk van het gebodene.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig om samen zo’n dagje uit te hebben. En wat een leuk doel. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een fijne dag geweest, dat zie ik zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gezellig zo samen met je dochter! En dan zo'n prachtige videopresentatie, erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat leuk om samen op pad te gaan! Jullie zullen wel genoten hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk Mieke zo samen met je dochter op stap, zie allerlei
    moois voorbij komen en vooral veel blauw tinten, maar dat begrijp ik helemaal. De lunch ziet er ook heerlijk uit, het was dus een dagje met een gouden randje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk hoor Mieke, samen met je dochter opstap. Jullie hebben vast genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zo'n dagje samen op pad. Mooi he de Westergasfabriek. Ik zag er Hundertwasser en Klimt, was ook zo overweldigend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat apart zo'n voorstelling waarbij alle kunst op de vloer en de muren wordt geprojecteerd.
    Drie keer gezien, dat zegt toch wel genoeg.
    Gezellig zo'n dagje uit samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gezellig zo samen op pad!
    Gaaf om de schilderijen over de hele muur en vloer te zien. Ik word er wel nieuwsgierig naar.
    De lunch ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heerlijk dagje, leuk :) Leuk samen met je dochter op pad. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jullie hadden vast en zeker een leuke dag samen.
    Lees op de website dat het niet geschikt is voor mensen met epilepsie,dan weet ik al dat het niks voor mij is.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat klinkt als een geweldige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oeps, iPad, anoniem dat was ik dus, Kitty

    BeantwoordenVerwijderen