dinsdag 23 april 2024

BIJENQUILT VOOR MIJN NICHT

Dit jaar worden mijn nicht Jos en ik 70 jaar. We kennen elkaar al ons hele leven. Zaten bij elkaar in de klas op de lagere school en ook nu is ons contact goed.
In 2020 gingen we samen naar Nieuw- Zeeland en dat was echt heel erg leuk.
Op het blog van Bossche Quilts & Meer zag ik dat er bijenstofjes waren binnengekomen. De vader van Jos, mijn ome Coen , had vroeger een honingfabriek en ik weet dat Jos erg van bijen houdt.
Dus ja, 1+1=2 ,die stofjes wilde ik hebben en er dan een quiltje voor haar van maken.
Op naar Den Bosch en dan genieten van de mooie stofjes.
Thuis heb ik ze gewassen en gestreken.






















Wat zijn ze leuk hè. Dat wordt een leuke, vrolijke quilt.

21 opmerkingen:

  1. Ze zijn inderdaad prachtig! Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vrolijk, dat geel! En die bijen passen helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stofjes. Daar gaat iemand heel blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn dat mooie stoffen Mieke, dat kan niet anders dan een mooie quilt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke stofjes, dat wordt vast weer een mooie quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat denk ik ook! Zo goed over nagedacht

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super gezellig die stofjes!
    Het is jou wel toevertrouwd om er een mooie quilt van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie stofjes daar zal zij blij van worden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wordt vast en leuke quilt met die mooie stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga er vanuit dat dat best terecht komt met die quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laat me raden, met hexjes zodat het een honingraat wordt? Zo leuk al die motiefjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vrolijke en toepasselijke stofjes voor iemand die van bijen en honing houdt.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee en zo persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige stofjes! Het is al een feestje op zich om ze zo bij elkaar te hebben liggen en te fantaseren over een nieuwe quilt...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beeldschone stofjes Mieke. Met het resultaat gaat Jos heel blij worden, dat kan niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattige stofjes Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een fantastisch idee Mieke, dat gaat een plaatje van een quilt worden en daar zal je nicht/vriendin heel blij mee zijn. Prachtige stoffen zo bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige stoffen. Dat wordt vast een prachtige quilt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat jullie samen zo'n goed contact hebben.
    Leuk dat je iets moois voor haar gaat maken.
    Deze stofjes zijn echt prachtig! Wauw!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen