maandag 15 juni 2020

VAKANTIE

Dit jaar geen vakantie in Frankrijk, maar in eigen land. En wel op Texel, ons lievelingseiland.
We wisten een camping met privé-sanitair, en toen er nog plaats bleek te zijn, hebben we gauw gereserveerd. Kijk eens wat netjes: bij iedere plek staat een huisje met eigen sanitair, zelfs een kacheltje!
Normaal gesproken zijn we dus in Frankrijk en altijd vroeg op, want we willen naar de markt, brocante, eindje rijden, wandelen, zwemmen, winkelen en verder van alles wat.
Dat hoefde nu niet, en dus hadden we iedere ochtend ontbijt buiten in de zon. En dat was heerlijk. Zo houden we het wel drie weken vol.
Natuurlijk gingen we ook naar het strand, lopend zie je zoveel meer dan op de fiets. We weten een plekje waar orchideeën staan: zo mooi.

Gelukkig, de zee was er nog.
We zijn een paar keer naar het strand geweest, maar iedere keer waren er kwallen, dus kon ik niet zwemmen. Jammer, maar pootje baden en schelpen zoeken is ook leuk.
P.S. we zijn alweer een week terug hoor. Maar ik meld nooit op het blog dat ik op vakantie ben. Dat komt altijd na afloop.


18 opmerkingen:

  1. In deze tijd toch een veilig gevoel dat eigen sanitair. Frankrijk is prachtig maar de zee maakt toch heel veel goed. Ook in eigen land kan het heel fijn zijn. Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ideaal, eigen sanitair! Jullie hebben het heerlijk gehad, zie ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je toch op vakantie kon, Nederland is inderdaad mooi en jullie boffen met het weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk Mieke. Nederland is ook mooi, en de eilanden zeker. En dat eigen sanitair, wat een uitkomst voor de campingeigenaren, zo kunnen ze toch gasten ontvangen. Jullie hebben mooi weer gehad denk ik zomaar, hier was het de afgelopen tijd in ieder geval mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat fijn zo'n privé sanitair huisje! En natuurlijk kun je ook genieten hier in ons eigen land van de vakantie. Fraai de wilde orchis , bijzonder om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Texel is prachtig! En wat hebben jullie geboft met de camper en het plekje..
    En nog net voor de grote drukte op vakantie is ook fijn.
    Wij hadden de afgelopen twee weken in Frankrijk gezeten, als alles normaal was verlopen. Maar ja..., het liep anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps, ik schrijf altijd van te voren dat ik een weekje weg ga, anders missen ze mijn reacties op de blogs en vragen ze wat er aan de hand is.
    Ach, niemand weet immers waar ik woon?
    Jij hebt dus ook genoten van het mooie Texel.
    Orchideeën, mooi en veel op Texel.
    Volgende week gaat mijn deel 2 daar ook over. Een heel groot veld vol had ik ontdekt, echt honderden bij elkaar!
    Inderdaad waren er veel kwallen op het strand. Jody wilde ze opeten, maar dat leek me geen goed idee.
    Ben benieuwd of je nog meer foto's laat zien de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Verstandig je vakantie niet aankondigen op je blog.
    Super een camping met eigen sanitair. Ons huis op wielen is de stalling nog niet uit geweest.
    We vermaken ons prima tot nu toe. De plannen die we hadden (Elzas) voeren we mogelijk eind augustus gedeeltelijk uit, eerst maar eens zien hoe een en ander verloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In Nederland is zeker mooie land om vakantie toe te gaan. Hoefde gewoon niet te ver gaan. Texel ben ik zelf nooit geweest. Ferry wel toen met school in tent. Jullie hebben genoten daar was geweest.Wat is daar mooi om te zien. Zee is zeker daar mooi. Heb je geen zeehonden gezien? Het ziet heel goed uit. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk! Ziet er keurig uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lijkt me een heerlijke vakantie te zijn geweest.
    Op Texel heb je vast ook wel rommelmarkten en aparte winkeltjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fijne vakantie was dat. Mooi weer, zon zee strand en een prive privaat, wat wil je nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt als een heerlijke vakantie!
    Ook dichtbij huis kan het heel mooi zijn.
    De eilanden geven altijd een echt vakantiegevoel, vind ik.
    Nu fijn nagenieten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat was dus heerlijk genieten voor jullie op Texel,
    het is een prachtig eiland, zou er best weer eens
    naar toe willen, wie weet. Ideaal dat jullie daar je
    eigen sanitair hadden, veilig en vooral ook heel prettig.
    heerlijk uitwaaien bij het strand, jammer dat er te veel
    kwallen waren. En schelpen zoeken is een heerlijk bezigheid,
    dat struinen is zalig met de teentje in het zand.

    De post is prima gelukt hé met de nieuwe interface,
    nog bedankt voor je berichtje, heb er nog op gereageerd.
    Het zal zeker wel allemaal goed komen, gewoon even wennen
    waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, dat is geweldig, ik heb het al meer gehoord, eigen sanitair.

    BeantwoordenVerwijderen

  16. Hoi, heb jij even prachtig weer gehad op het eiland.Je kunt er weer tegen aan. Wij willen binnenkort nog een dagje gaan.
    I.p.v. de brocante in Frankrijk was nu de kringloop open t.b.v. Hoornder kerkje?

    BeantwoordenVerwijderen