zondag 21 juni 2020

SACAJAWEA

Op 20 juni 2010 overleed mijn moeder. Het was op een zondag, vaderdag. Gisteren heb ik dat met mijn broer herdacht met een kop koffie en appelgebak en een heerlijke lunch op de camping waar ze zo graag met mijn vader kampeerde.
Vandaag is het weer vaderdag en dacht ik aan haar en de fijne dag die ik gisteren met mijn broer had.
Mijn moeder had een lievelingsboek: Sacajawea.
Hier schreef ik erover.
Toen ik net met Jeroen een rondje ging lopen, kwamen we langs de minibieb om de hoek. Ik kijk altijd even of er nog iets bijzonders in staat, en ja, daar stond ze: Sacajawea. 
Ik heb het boek meegenomen, want dit stond toch echt op mij te wachten.
Geen idee wat ik ermee ga doen, maar het moest mee naar huis, dat snappen jullie.

18 opmerkingen:

  1. Ja, absoluut was dat boek voor jou neergelegd. Juist nu, dat je aan je moeder dacht. Wat een verhaal van toevalligheden! Ik denk dan meteen aan iets met vorige levens.
    Nog iets toevalligs: 20 juni is de geboortedag van mijn moeder, dus ik heb gisteren ook aan haar gedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sacajawea is zeker heel bijzonder boek om te zien. We snappen helemaal. Wat dit van je moeder dacht. Natuurlijk heb jij moet meenemen. Je gaat vast boek lezen. indiaan verhalen is interessant om te lezen. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder dat je nu net dat boek gevonden hebt. Fijn dat je samen.met je broer je moeder kon gedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder dat je juist op deze dag dit boek tegen komt. Daar heeft je moeder vast de hand in gehad.
    Heb het oude berichte ook even gelezen, daarin staat dat je dit boek (met andere omslag) nog hebt, dus als ik het goed begrijp heb je er nu twee.
    Misschien nog maar eens lezen, soms lees je de tekst na jaren weer anders, maar het is vast een prachtig boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nu inderdaad twee boeken. Wie weet kan ik er iemand blij mee maken. Zo niet, dan zet ik het boek gewoon weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan mij voorstellen dat het boek mee naar huis moest. Fijn dat je met je broer ieder jaar weer even samen komt en op die mannier aan jullie ouders denken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn toch echt wonderbaarlijke belevenissen Mieke, alsof
    alles met elkaar verweven is, net zo als wat je allemaal
    beschreef in dat vorige bericht uit 20117.
    Wat fijn dat je met je broer zo'n mooie dag vol herinneringen
    hebt kunnen beleven, en dan ook nog tegen dit boek aan te lopen,
    ongelooflijk, het moest gewoon zo zijn. Niet terugzetten het boek
    ook al heb je er twee nu, dit boek hoort echt bij jullie familie

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is ongelooflijk en heel bijzonder. Je vader en je moeder... ze blijven bij je hè. Ik wilde na je vorige bericht reserveren in de bieb, maar het boek is nooit gekomen. Je va

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heeft gewoon zo moeten zijn, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is heel bijzonder, bijna magisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Mieke,

    een groetje van je moeder!
    Wat een prachtige vondst...

    Liefs, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tsss alsof ze het er met een knipoog zelf heeft neergezet om je te groeten. Dat maakt het wel heel memorabel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt ongelofelijk! het heeft gewoon op jou staan wachten.Een mooie afsluiting van jullie herdenkings- dag!
    Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn om samen herinneringen op te halen / te herdenken.
    Het boek ... dat moest gewoon zo zijn. Bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geef het boek voorlopig maar een ereplaats in de kamer, Mieke want dit is echt bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat begrijp ik helemaal dat dat mee moest. Ik zou er op slag bijgelovig van worden. Het is toch wel heel erg toevallig niet?

    BeantwoordenVerwijderen