vrijdag 5 juni 2020

LEZEN

Hoewel ik het liefst echte, papieren, boeken lees, heb ik ook heel wat titels op mijn iPad staan. Die gebruik ik dus als ereader en dat bevalt me goed.
Ik kies titels die ik bij jullie, bloggers, zie. Of aanraders in Libelle, Margriet, Flow e.d..
Toen we naar Nieuw-Zeeland gingen had ik niet gedacht veel tijd te hebben om te lezen, maar gelukkig had ik dat wel, en las ik maar liefst vier boeken.
Hoewel het ( voorlopig ) geen vakantie is, geef ik toch maar de titels aan jullie door. Wie weet zit er iets voor je bij.
De naaimachine. Geschreven door Natalie Fergie.
Ik vind het een enig boek. Goed geschreven verhaal over een naaimachine die door vier generaties mensen gebruikt wordt. Mooi einde, een Topper. 
Tweede boek:
Moord op de moestuin van Nicolien Mizee.
Leuk, af en toe een beetje spannend, maar dat was het dan wel.
Schilderslief van Simone van der Vlugt.
Ik had er veel over gelezen, maar het kon me niet boeien. Ik vond het gegeven wel interessant, maar het pakte me niet.
De sterrengever van Jojo Moyes.
Wauw, wat een boek. Het gaat over vrouwen die in de jaren ‘30 boeken rondbrengen bij mensen die heel afgelegen wonen. O.k., het einde was een beetje voorspelbaar, maar ik heb gelachen, gehuild en me verbaasd. Ik kon het gewoon niet wegleggen. Echt een Aanrader.
Ik ben benieuwd wie ze ook gelezen heeft en wat je er van vond.

22 opmerkingen:

  1. Ha, ik heb de laatste drie gelezen. De naaimachine niet. Die ga ik nu maar eens reserveren. Dankuzeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tssss, ze hadden hem niet in mijn bieb. Meestal wordt het boek dan ergens anders vandaan gehaald, maar dat kon niet. Zal ook wel met Corona te maken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De naaimachine en de Sterrengever ga ik opzoeken. Moord op de moestuin vond ik goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook allemaal gelezen en nog veel meer, een heerlijk tijdverdrijf! De uitvinder van de e-reader verdient trouwens de Nobelprijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees tegenwoordig ook best veel. Het laatste boek was Bloemblad van Zee van Isabel Allende, prachtig vond ik het. Ook zwarte schuur van Oek de Jong vond ik mooi. Ik ben nu bezig met een boek van Margriet de Moor:Van vogels en mensen. Alle 3 van mijn zus geleend, gelukkig is nu de bieb weer open.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mag ook graag lezen, en ja meestal in de kleine uurtjes
    Houd van boeken, maar de e-reader is ook goed lezen, en je hebt altijd lees voer op voorraad.
    Deze boeken nog niet gelezen, heb ze even genoteerd.
    Fijn weekeinde Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zeg om te lezen! Ik luister naar boeken, terwijl ik handwerk doe, het liefste boeken van Simone van der Vlugt, met wat historische achtergrond.Maar een goede thriller is ook fijn. Heb een abonnement op Storytell.
    Geniet van van jou keuze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke tips. Als de bib hier weer normaal werkt,ga ik eens op zoek naar het eerste boek. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het gegeven van het eerste boek vind ik heel intrigerend. Ik heb zo'n oude naaimachine, ook een moderne, hoor. Vind het een fantastisch ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn de mooiste boeken ... waar je in wil blijven lezen, die je niet weg kan leggen.
    Bedankt voor het delen van de titels! De eerste maakt mij nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha fijn, weer wat titels als aanbeveling...
    Ik heb altijd veel gelezen, maar het laatste jaar heel weinig.
    Sinds kort heb ik weer een boek opgepakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vond De sterrengever een heerlijk boek! Schilderslief is mijn favoriete genre, maar het las niet zo lekker vond ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze boeken lees jij. Ik hou helemaal niet van boeken. Maar naaimachine misschien wel. Leuke boeken heb je daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De laatste tijd heb ik geen boeken meer gelezen maar sinds vandaag weer een boek gepakt. Ach onder de luifel van ons huis op wielen heb ik er meer rust voor.
    Want lezen is ook geweldig leuk en fijn om te doen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De laatste tijd heb ik geen boeken meer gelezen maar sinds vandaag weer een boek gepakt. Ach onder de luifel van ons huis op wielen heb ik er meer rust voor.
    Want lezen is ook geweldig leuk en fijn om te doen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De Naaimachine is gereserveerd Mieke !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vooral de eerste lijkt me erg leuk. Dank je wel voor de tip Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schilderslief heb ik geluisterd. Persoonlijk vond ik het wel een goed boek maar ben niet zo goed met drama dus had te doen met Geertje. Moord in de moestuin begin ik te twijfelen of ik die nu wel of niet geluisterd heb en de naaimachine ga ik zeker luisteren en misschien de sterrengever ook wel. Bedankt voor de tips.

    BeantwoordenVerwijderen