vrijdag 1 mei 2020

DAG VAN DE ARBEID, ATC EN LELIETJES

Vandaag is het 1 mei. Dag van de arbeid én voor mij de dag van de Lelietjes van Dalen. In Frankrijk kregen we jaren geleden op deze dag een bosje van deze schattige bloemetjes.
In onze tuin staan ze al jaren. Ze komen uit de tuin van mijn schoonmoeder, zij overleed 21 jaar geleden en al die jaren komen ze bij ons op.
Dag van de arbeid, misschien heb je zin om iets te doen deze dag, of de komende dagen.
Dan heb ik een leuke uitdaging: de atc ruil.
Van Ferrara kreeg ik gisteren een enig kaartje, en dat bracht mij ertoe om deze actie toch weer te starten.
- De maat van de kaartjes is 64 x 89 mm. Ik vind de maat in inches makkelijker : 2 1/2 x 3 1/2 inch. Andere maten doen niet mee!

- Je maakt drie kaartjes, je mag zelf weten welke techniek je gebruikt. Stof, papier, borduren, of wat dan ook. Twee kaartjes zijn om te ruilen, de derde is voor mij.
- Op de achterkant van de kaartjes zet je je naam, datum, emailadres, naam van je website/ blog ( als je die hebt) en eventuele titel van het kaartje. 
- De kaartjes stuur je in een gefrankeerde envelop naar mij toe. Je doet er een aan jezelf geadresseerde en gefrankeerde envelop bij. Zorg wel dat er voldoende postzegels op deze envelop zitten. Of doe een extra postzegel in de envelop. Ik merkte vorige keer dat ik vaak een postzegel bij moest plakken, dus doe ajb een postzegel óp de envelop en doe er eentje ín de envelop. Als het nodig is, kan ik die tweede gebruiken om de post terug te sturen. En anders krijg je hem gewoon terug.

Deze keer houd ik het enkel op Nederlandse kaartjes, België heeft deze keer pech.
- Als je meedoet, mail mij dan even, dan stuur ik je mijn adresgegevens.
Je kunt de kaartjes sturen t/m 14 mei. Daarna zoek ik alles uit en stuur het naar je toe.

Ik ben al begonnen, zoals je ziet.





14 opmerkingen:

  1. Leuk Mieke, ik doe mee!
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je adres en ik heb nog even de tijd. Dus wie weet? Wat leuk trouwens die lelietjes. En wat een herinnering aan je schoonmoeder, mooi is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, dat ze uit de tuin van je schoonmoeder komen! Bij ons bloeien ze bijna en dan leg ik, zoals elk jaar, een bosje op het graf van mijn moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Mieke,

    wat een leuk idee is dat toch...
    Zal ik het ook eens proberen?
    Maar ik kan niks!
    Misschien een beetje schilderen.
    Ik heb kaartjes...

    Prettig weekend!
    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie herinnering roepen de lelietjes op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze ruiken zo heerlijk die Lelietjes der Dalen (ja, eigenlijk is het DER i.p.v. VAN), maar de meeste mensen noemen ze zo hoor.
    Heb ze ook in de tuin gehad, maar in een mum van tijd stond de halve tuin er mee vol. Hoop dat ze zich bij jou een beetje inhouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het klinkt wel erg leuk die ATC kaartjes. Misschien waag ik een poging. De jouwe zijn alvast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi de lelietjes der Dalen! En ook nu doe ik weer mee. Met de ruil , ik heb je adres.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben aan een laatste setje van 3 bezig. 't Is verslavend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het kriebelt ook bij mij Mieke, dus ik denk dat ik
    ook mee ga doen. Hoop dat ik de tijd ervoor kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig bloemen lelietjes om te zien. Mooie foto. Prachtig dat bij jou uit de tuin groeien. Mooi gezicht. Lapjes stoffen heb je mooi gedaan met deze kleurtjes. Leuk idee van jou dat je opsturen bij de mensen. Succes ermee. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk Mieke, ik houd het bij meekijken bij jouw gezellige kaartenruil. Ik heb nooit kaarten gemaakt maar vind ze altijd erg inspirerend om te zien. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen