maandag 11 mei 2020

MAP VOOR KAARTEN

Eerst even een bedankje voor alle leuke reacties op mijn vorige blogbericht over de gehaakte ringen. Zoveel enthousiaste reacties had ik niet verwacht. De suggestie dat half Nederland binnenkort vol zal hangen met dit soort haakwerken vond ik wel grappig, maar zoveel invloed heb ik niet hoor.
Een tijdje geleden liet ik jullie zien dat ik de kaarten die we bij ArtAlmere maakten, op een prikbord bewaarde.
Dat was leuk, maar niet handig. Gelukkig kreeg ik van Mia een tip om een mapje te maken.
Je neemt een ordner en zaagt hem op maat ong. 25 x 25 cm ( Jeroen was aan het zagen, dus die deed het voor mij)


Dan zocht ik een leuk stofje en maakte daar een hoes van voor om de ordner.

Aan de kaarten maakte ik ringetjes, keurig allemaal afgemeten.
En kijk: een enige map voor mijn kaarten.
Heerlijk, gewoon een projectje afgemaakt.
En meteen maar een tweede gemaakt, want de kaarten pasten niet in één mapje.

Wil je nog meedoen met de atc ruil? Stuur dan uiterlijk 14 mei de kaartjes naar me op. 

21 opmerkingen:

  1. Weer iets wat heel Nederland ook gaat doen haha!
    Je zegt wel dat je niet zoveel invloed hebt, maar soms werkt dat wel zo. Mensen maken ook die leuke ringen voor de ramen, anderen zien dat en denken "hè wat leuk, doen!"
    Zo gaat het door, tot alle ramen van Nederland er zo leuk uitzien.
    Ben benieuwd hoeveel kaarten mappen Jeroen nog moet zagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat map 3 binnenkort aan de beurt is. We zijn nl met ons Artgroepje een kaartenactie begonnen. Dus de eerste vijf liggen al weer klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk!
    Slim om die saaie ordners op deze manier te gebruiken! Ik heb laatst een heleboel naar de kringloop gebracht. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de tip. Wat een goed idee, ik denk ook bijv aan de receptenkaarten uit de supermarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg! Maar ik zou zoveel ordners nodig hebben. Nee, ik laat mijn kaarten maar gewoon op een stapeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit vind ik enorm leuk! Wat een goed idee zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je heel mooi gedaan met deze hoes. Heel handig. Staat ook leuker. Anders is zo saai. Deze is echt leuk idee om te doen. Prachtig idee! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker een goed idee! Al enkele jaren doe ik de kaarten in een map , maar deze bewerking kende ik allen voor de dagboekquiltjes dus nu ook voor de kaarten! bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed idee, ziet er ook nog eens leuk uit met een stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zóoo wat heb je dat knap gedaan...wat een verschil met die saaie ordner in het begin. Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat handig om de kaarten te bewaren in "zelfgemaakte"ordners. Leuk stofje heb je ervoor gebruikt, er zullen vast wel meerdere mappen gemaakt moeten worden. Nou nee, ik ben niet een type die zo nodig ringen moet hebben en haken is niet echt "mijn ding"Maar leuk zijn ze wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een SUPER tip die je kreeg van Mia, en wat
    zien je mappen er fantastisch uit. Prachtig hoe je
    de hoezen hebt gemaakt, met nog handige vakken om
    wat los in te doen, als ik het goed zie tenminste.
    Zeer geslaagd Mieke, daar zal je blij mee zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed gedaan zowel van Jeroen als van jou, gr mia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed idee!
    Heel gezellige mappen om te zien van binnen en buiten.

    BeantwoordenVerwijderen

  15. Toe maar, heb jij nog wel tijd om te slapen?
    Heerlijk al die hobby's en projecten en jij krijgt ze tenminste af.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Mieke,

    wat een enig idee.
    Ik ben ook van het knippen en plakken, maar heb eigenlijk nooit zo aan een mooi stofje gedacht.
    Doet me een beetje japans aan.
    Een prachtige map is het geworden. Top!

    groetjes, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie stofjes heb je ervoor gebruikt Mieke, leuk hoor !

    BeantwoordenVerwijderen