donderdag 7 mei 2020

GEHAAKTE RINGEN

Wat een heerlijk werkje was dit: haken.
Ik heb de ringen witgeverfd met een spuitbus, ging goed en was veel leuker dan het metaal.
Toen de haaksels erin gemaakt. Gewoon met katoen geregen door de rand en om de ring.
Gaat goed en je kunt dan ook een beetje schuiven.
Uit de schuur kwam nog een railtje en toen dat hing, gingen de ringen eraan.
Ik ben er erg blij mee.
 Gezellig hè, van buitenaf.
En voor degenen die zich zorgen maakten over de glas in loodramen, die staan een verdieping hoger, dus voor het zolderraam.

22 opmerkingen:

  1. Dit heb je heel mooi gedaan. Staat heel leuk voor de raam. Het is ook gelijk opvallend iets. De dingen komen weer eens terug. Vroeger maken de mensen ook van deze dingen. Knap gedaan! Zonnige dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja de glas in lood ramen mogen niet naar het grof vuil hoor. Zeker leuk je gehaakte ringen. Volgens mij had ik al gezegd dat het me inspireert om ook weer eens te doen. Nog niet gedaan maar nog steeds een to do op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel mooi geworden, Mieke!! Is van binnen en van buiten een leuk gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heel leuk uit Mieke! Breng me nou niet in de verleiding om ook nog eens te gaan haken 😂, al heb ik het vroeger wel veel gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat leuk het is een heel gezellig raam geworden. Was het geen gezoek naar de juiste maat voor de ringen?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oohh wat leuk zeg...super gedaan Mieke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat is dit leuk geworden Mieke, prachtig al die
    verschillende patronen die je hebt gehaakt. En met
    de verschillende maten ringen is het een heel fraai
    en speels geheel geworden. ook vanaf buiten bekeken
    is een groot succes!!!

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze mooi geworden Mieke, mooi allemaal zo verschillend opgehangen. Fijn dat je de glas in lood ramen toch een plekje hebt kunnen geven. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lees al dat iedereen het leuk vindt. Dus straks hangt half Nederland er mee vol.
    Staat inderdaad heel leuk, eens wat anders dan gordijnen.
    Grappig dat het van buiten wit lijkt en binnen een donkere kleur.
    Leuk om naar te kijken dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Mieke, eens even al je gemiste post bekeken. Tof dat lapje met de boompjes en de ' corana ' Quilt.
    De haak mandala's vind ik geweldig! Dat is ook echt iets voor mij. Waar haalde je je haak inspiratie?
    En ik maakte nog een Japans tasje, dat kan je zien in mijn bericht van woensdag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het mooi geworden! Ontzettend leuk om naar te kijken, zowel van binnenuit als buiten... Je hebt het snel voor elkaar hoor!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat heb je vlot gedaan! Wat een leuke creatieve raamversiering. Nostalgie in een nieuw jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Mieke,

    ziet er enig uit!
    Geweldig en gefeliciteerd met het resultaat!
    Ik wacht nog even op een regenachtige dag en dan ga ik ook aan de slag...

    groetjes en prettig weekend,
    Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super leuk! Een mooi gezicht zo.Je hebt eer van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik dacht het al, dat gaat mooi worden, Mike, je hebt er een waar kunstwerk van gemaakt, chapeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Moooooi!
    Zowel binnen als buiten. Leuk gedaan, Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze had ik gemist. De variatie die je hebt aangebracht is goed geslaagd! Het is leuker geworden dan ik dacht, fijn dat de ramen een nieuwe plek hebben gekregen,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk zijn die ringen! De inkijk wordt ook mooi geblokkeerd zo. Je werk krijgt zo wel de aandacht die het verdient.

    BeantwoordenVerwijderen