vrijdag 15 mei 2020

KAFFE EN HEXJES

Ik blijf maar bezig. 's Avonds moet ik mezelf echt tot rust manen, want ik ga maar door.
Maar ja, ik heb zoveel leuke projecten, zoals de hexjes van Kaffe.
Ik was aan de rand begonnen, maar ik vond het niet mooi. Wel lekker roze hoor, maar veel te fel en te vlak.

Omdat ik vind dat een Kaffe quilt best mag knallen heb ik het uitgehaald.
Gelukkig kon ik, op afspraak, bij Margreet Otto terecht en dan merk je, dat echt stofjes bekijken veel leuker is dan via internet.
Ik heb nu een heerlijk felle kleur ( op de foto is het wat minder fel) en de eerste rand zat er snel aan. Zomaar gewoon op de hand, het gaat heerlijk snel.
En de tweede rand zit er ook al aan. Ik ga gewoon als een speer.

23 opmerkingen:

  1. Ja, zeg, als een speer! Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch dat je zoveel leuke projecten onder handen hebt.
    Niets zo erg als je vervelen.
    Die rand knalt er lekker uit. Nog twee randen en dan kan het quilten beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Ik hou het bij kleine projecten. Grote projecten hou ik voor een leeg en stil huis x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Mieke,

    nou... dat jij als een speer gaat is wel te zien.
    Wat een prachtige quilt is het geworden.
    Als die kleurtjes...
    ook een beetje Frida Kahlo achtig..
    Kompliment! ❤️

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi Mieke en deze rand is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klopt,Marlou. Ik vind haar schilderijen prachtig en lees nu een boek over haar.
    We wilden naar de tentoonstelling over haar in het Drents Museum, maar die is verzet naar volgend jaar. Even wachten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihihi, herkenbaar...en maar doorgaan...tis ook zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk werk toch, met hexjes werken. Ook de stof die je nieuw hebt gekocht is een super-goede keuze!!! Ik heb mijn Winterse Hexjes klaar(moet nog wel gequilt worden) en nu doe ik weer mee met Bloemetje per dag op Facebook, gebruik daar ook nog hexagon bloemen van de Bloemenruil van 3 jaar terug. Ach ja, we zijn er maar druk mee, blijft leuk toch!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De stof die je nu hebt gekocht is SUPER geslaagd Mieke,
    da hebben de sprankelende kleuren van de Kaffe Fassett
    stoffen precies nodig, TOP!!!
    Het is echt een JUWEEL van een quilt.

    Fijn weekend,
    groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk creatief bezig. Enorm groot, of lijkt dat maar zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. alles op zijn tijd!Een goed en mooi idee om er zo'n kleurige rand aan te zetten!. Maar denk wel een beetje aan jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat heb jij heel mooi gemaakt. Ik vind kleuren heel mooi erbij passen. Echt super gedaan! Straks klaar komt dan maakt het af. Fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De nieuwe stof past er prachtig bij, heel mooi wordt je quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kleur, Mieke. Alle Fasset stofjes passen erbij
    Paars/Blauw was ook mooi geweest, maar dan knalde het minder en dat was jou bedoeling. Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo knap werk dit!
    Fijn hè, stofjes in het echt zien, voelen en kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi, zo vrolijke kleurtjes. De rand maakt het af.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, deze stof is mooier in het geheel van de quilt!
    Maar hoe maak je zo'n stuk stof aan de hoekige hexagonnen?
    Ik heb werkelijk geen idee...
    Het gaat jou goed af, dat zie ik wel.
    Wat een prachtige quilt in wording!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een vakwerk! (En een loeierd aan de voeten en kruin te zien) mooi wordt ie zeker met zoveel mooie kleuren. Zelf heb ik net ringen besteld voor raamhangers nadat je me met jouw raamhangers weer aan het haken hebt gekregen. Heel ontspannend in deze periode! Dank daarvoor 😘

    BeantwoordenVerwijderen