woensdag 29 april 2020

HAKEN

Ik zocht een werkje voor 's avonds. Omdat ik veel op zolder in mijn atelier ben, ga ik daar niet 's avonds nog eens heen.
Gelukkig vond ik weer een project:
Voor dit raam op de overloop staan al járen twee glas in loodramen. Mooi, maar ik was erop uitgekeken.
Ik bedacht dat ik er wel mandala's/ dromenvangers voor kon haken.
Bij Creamijn bestelde ik metalen cirkels, garen en patronen heb ik voldoende.
En dan heb ik na een paar avonden al twee haaksels af.

Ik wil er zeker zes maken, dus ik ben nog wel even bezig.

17 opmerkingen:

  1. Ben gek op glas in lood.... wat ga je er mee doen als je je dromenvangers klaar hebt?
    Leuk trouwens dat jij straks je dromen kunt vangen, alleen de mooie hoop ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Mieke,

    mandala's!
    Dat zijn nog eens mooie...

    Ik hou van haken... dat kan ik gelukkig wel...

    Ik heb een heleboel sneeuwvlokken gehaakt. Allemaal verschillende. Lekker spierwit. En in de winter hangen ze voor het raam. Enig!!

    Die mandala's zie ik ook wel zitten.
    Heb jij een speciaal patroon?

    Groetjes, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat weer een mooi project worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Mieke, wat een mooie oplossing. Ben heel benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn voorkeur gaat uit naar de ramen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk Mieke! Voor velen van ons zal het jeugdsentiment zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind glas in lood zo mooi, zou er nooit op uitgekeken raken. Heb je ze zelf gemaakt Mieke??? Maar je mandala's zijn ook mooi aan het worden!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg de mandala's ! dat worden mooie dromenvangers?
    En ja stilzitten kunnen we niet hé. ook ik zoek steeds naar een werkje dat ik s'avonds op de bank kan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik houd ook erg van glas in lood, maar soms ben je ergens op uit gekeken. Misschien zet je ze over een jaartje wel weer neer of vind je er een ander plekje voor.
    Wat een leuk haakwerk, heerlijk om te doen! Hoe ga je ze vastmaken aan de ring?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha.......weer een leuk nieuw project, de glas in loodramen
    zijn prachtig en staan qua kleur ook heel mooi bij de kleur
    van de huizen aan de overkant, maar daar vind je vast wel
    weer een ander mooi plekje voor.

    De mandala's/dromenvangers waar je nu mee bezig bent is ook
    een heel leuk idee, en die kleur past ook heel mooi bij
    huizen aan de overkant. Deze twee zien er al veelbelovend uit,
    en jou kennende gaat het zeer geslaagd worden, daar twijfel ik
    geen moment aan.
    Ohhh ben zo benieuwd hoe dat er uit gaat zien, leuk, leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken ze van vroeger om zo te haken in zo ding. Mooie om voor de raam te hangen. Prachtig gemaakt. Deze dingen komen weer terug. Het is weer erg in. De loodraam is echt schitterend om te zien. Ik hou wel van.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk project voor de avond! Zo verzinnen we telkens wat anders. De mandala's worden vast prachtig, bovendien kan je dat heel mooi!
    Alles verder ok?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee. Dat gaat vast heel mooi worden voor het raam.
    Je glas-in-lood-ramen zijn overigens ook erg mooi. Maar een beetje verandering zo af en toe is leuk, hè?
    Haak ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is een fijn werkje om te doen. Ik heb er 1 voor het raam hangen maar waarom maar 1. Meerdere staat nog gezelliger dus misschien maak ik er nog 1 of 2 bij. (Weer een misschien)

    BeantwoordenVerwijderen