donderdag 23 april 2020

STIPPENQUILT

Op het blog van Rachel Hauser zag ik een hele leuke quilt. Het leek me spannend om ook zoiets te maken. Heel inspirerend, die strookjes en stippen.
 Ik sneed stroken stippenstof en blokjes van rood, wit, blauwe stof in allerlei nuances.
Daarna de blokjes aan de stroken genaaid en ik werd helemaal vrolijk toen ik dit ophing.
Ik werk anders dan Rachel, het resultaat is ook anders, maar dat is nou zo leuk van inspiratie krijgen.
Je hoeft het niet na te maken, maar geeft er je eigen draai aan.
Het lijkt een beetje op het werken met de smalle lijnen, dus dan weten jullie dat ik me hier helemaal mee kan uitleven.
Het eerste stuk hing al snel, het tweede deel kon ik er al snel naast spelden.
Het lijkt een (anti) corona quilt. Rood, wit, blauw (Nederlanders in allerlei tinten) tegen corona. Niemand raakt elkaar aan, maar de stippen (corona) zijn overal.
Ik ben nog niet klaar, er liggen nog wat stroken te wachten.


19 opmerkingen:

  1. Dit is zo moeilijk om te doen. Het is je heel goed gelukt bij jou. Mooie kleuren. Prachtig! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk Mieke!
    Jammer genoeg werkt de link naar Rachel haar blog (nog) niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik zie de analogie met social distancing. :) Mooi, Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor, ziet er namelijk heel ingewikkeld uit in mijn ogen.
    Wordt ook heel leuk met al die stippen en kleuren.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk! Mooi is je stippenstof , en prachtig je bijpassende stofjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben dol op stippen, dus word hier erg blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk. En die anticoronagedachte er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het linkje deed het niet. Heb ik opnieuw ingesteld en nu werkt het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk Mieke, op deze manier had ik in ons vorige huis gordijnen gemaakt, dan met wit ertussen i.p.v. stippeltjesstof

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een geweldig resultaat zo leuk om te zien.
    Vel succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verbazingwekkend de snelheid waarmee jij aan de slag
    gaat Mieke, je ziet iets waar je enthousiast van wordt
    en zie hier.......PRACHTIG wat je laat zien, wat een
    mooie stofjes gebruik je en fantastisch het stippelstofje
    dat alles als een geheel laat samensmelten.
    Het eindresultaat zal SCHITTEREND zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Mieke,

    wat enig!
    Ik word er ook vrolijk van.
    We moesten eigenlijk allemaal lekker iets met vrolijke lapjes gaan doen...
    Dan ziet de wereld er een stuk lichter uit!

    Prettig weekend, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je fantasie slaat beetje op hol, maar ik vind het geweldig!!! Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jouw verhaal erbij ... daar moet ik wel om lachen :-)
    Ik ben dol op strepen en stippen. Dus ja, dit valt bij mij in de smaak.
    Veel maakplezier verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, hier wordt ik erg blij van. Die stipjes dansen op de achtergrond en je lapjes springen er erg leuk uit. Ik ben wel eens met streepjes bezig geweest, ook spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een herinneringsquilt met een hele andere lading. Aan een tijd die we niet licht zullen vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen