zondag 5 april 2020

TYPEMACHINE

Volgende week ben ik jarig, maar deze keer zal ik het wel niet vieren. Wel met mijn lieve man natuurlijk, maar verder is het een stille boel.
Jeroen vroeg een tijdje geleden of ik iets wist wat ik graag wilde hebben.
Ha, wat een goede vraag, want ik was al een tijdje op zoek naar een typemachine.
Liefst een oranje, lekker retro ( of heet het vintage?). Ik zag een hele leuke op de site van : wievanzoethout.
Dat leek me wel wat en ik bestelde hem.
Een paar dagen later gingen we het kantoor opruimen. Dat was Jeroens werkplek, maar nu hij met pensioen is, was het tijd daar op te ruimen. In een vergeten map vond ik allerlei diploma's en aanstellingsbrieven.
Ook mijn typediploma lag er bij.
En geloof me of niet, diezelfde dag werd de typemachine bezorgd. Ik houd van zulk toeval.
 Hij zit in een echte koffer.
Een leuk oefenblaadje zat erin.
Ik heb hem al gebruikt, ik wist meteen weer waar alle hendels en knopjes voor waren.

Een superleuk verjaardagskado dus.

18 opmerkingen:

  1. Deze is vintage, want echt oud. Retro is gemaakt naar voorbeelden van vroeger!
    Wat een geweldig exemplaar Mieke. Oranje is een van mijn favoriete kleuren. Mijn eerste typemachine is een gele. Pas maar op, want het kan verslavend zijn. Mijn tweede typemachine is beige/grijs met donkerblauw en heeft een mooi, ander lettertype.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig en wat doet-ie het mooi. Ik heb een paar jaar geleden er een op een rommelmarkt gekocht, maar die werkt niet goed meer helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Heb je daar dat aardige kaartje op getypt? Jaren geleden een typemachine weggedaan, eigenlijk jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo eentje had ik in de 70 in gebroken wit. Geen idee waar en wanneer het ding verloren is gegaan. Leuk verjaardagscadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Mieke, dit is een hele mooie, daar kun je op los gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En daar had je het leuke kaartje mee getypt! Ik zag het meteen. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo eentje hadden wij bij mijn ouders ook!!
    En een typediploma moet ik ook nog ergens hebben liggen.
    Super leuk verjaarskado.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke typemachine! Heel leuk cadeau! Niet leuk, verjaren zonder bezoek, maar je zult vast veel post ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een giller Mieke dat precies op hetzelfde moment
    van het vinden van je diploma deze prachtige typemachine
    werd bezorgd. Een SUPER cadeau. Van Vendex dus hij komt
    bij Vroom en Dreesmann vandaan. Hij werkt perfect, goed hé.
    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag, een
    fijne dag wens ik jullie saampjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, zo'n typemachine . Wij hadden een gele in een koffer, maar helaas enkele jaren geleden weggedaan!
    Veel plezier ermee en toch een fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een beeldige typemachine heb je gekocht! Die toetsen typen wel zwaarder dan dat we nu gewend zijn.
    Nu maar lekker typen.
    Die tekst op het papier waarbij je als proef alle letters gebruikt kende ik niet.
    Wij deden vroeger "The quick brown fox jumps over the lazy dog".

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, dat is echt gaaf! Hoe kòm je er bij om dat voor je verjaardag te vragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig leuk cadeau!
    Alvast een fijne verjaardag gewenst. Kaal, maar jullie gaan vast samen gezellig een taartje eten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldige typemachine! Ik wist niet eens dat ze nog te krijgen waren. Mooi hoor. En ik houd ook zo van dingen waar geen stekker aan zit. Gewoon iets wat het ook doet als de elektriciteit uitvalt, kom daar tegenwoordig nog maar eens om. Ik wordt er helemaal blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje, een winkel in typemachines en dan nog wel vlak bij mij. Je hebt een prachtige, ga er ook eens over denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi ding heb je gehad. Zo typemachine hadden wij ook gebruikt. Leuk ding om te in te typen. Mooie kleur. Je zult veel van gebruiken. Handig ding. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had vroeger ook een rode, weet ik nog. Heerlijk machientje was het. Ik heb nog leren blindtypen met van die dopjes over de toetsen. Verschillende kleuren, geloof ik. Dat had te maken met de vingers die je moeten gebruiken. Later, op kantoor, kreeg ik een hypermoderne: met een verwisselbaar bolletje. Dan had je verschillende lettertypes tot je beschikking: gewoon bolletje verwisselen en daar ging je weer. Dat was ook al een elektrische machine. Maar dit model heb ik het wel op geleerd.wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen