maandag 2 september 2024

NAAR JANNY

Het werd weer tijd om een dagje naar Janny te gaan. 
Ik ging vroeg weg, zodat we een lange dag zouden hebben. Maar ja, eerst moest er bijgepraat worden, dus voor we aan de slag gingen….
Deze keer was dit mooie boek onze inspiratie.





















Alle blokken worden beschreven, maar dat vonden we te makkelijk. We gingen zelf aan de slag.
















We hadden allebei blauwe en witte stof, dat was puur toeval.
Er werd weer eens veel gesneden, genaaid, gesneden en aan elkaar gezet. Heerlijk.

































Na de lunch was er nog tijd voor een tweede blok. Ook al zo leuk.























Aan de andere kant van de tafel werd ook hard gewerkt :





















Het was een superleuke dag. Ik ga hier zeker mee verder.
P.S.. als reactie op Bertie: ik zou ook nooit gedacht hebben dat ik dit kan. Maar jarenlang kijken, proberen en workshops, én samen proberen, zorgen dat het toch gaat lukken.

20 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij heel erg moeilijk. Zelfs als ik kon quilten zou ik er geloof ik nooit aan beginnen. Ik zou er niks van snappen. Maar ik begrijp heel goed dat jullie een leuke gezellige dag hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was erg leuk om te doen, ik ben inmiddels al een stukje verder, best wel moeilijk om er een geheel van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie werkstukken. Leuk om zo een modern art quilt inelkaar te zetten. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is ook voor mij te ingewikkeld. Maar mooi is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ...kan er dan ook met bewondering naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om zo buiten de gebaande paden te treden! Maar lijkt me supermoeilijk! Ik vind het mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk project! Zo samen is super gezellig, en lukt het altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke techniek. Fijn om dat samen uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Samen handwerken is heel leuk en gezellig en wat een mooie resultaten laat je zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het gaat ongetwijfeld heel bijzonder worden Mieke, dat is jullie wel toevertrouwd. Met fantasie kom je altijd tot een bevredigend resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er heel artistiek uit! Echt iets voor jou Mieke, het is je stijl wel..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap hoor om dat te doen en niet het patroon te volgen.
    De blokken zijn heel leuk en spannend geworden.
    Lijkt me best moeilijk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk dat jullie alletwee dezelfde interesse hebben en samen tot mooie resultaten komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor mij is dit hogere wiskunde en van simpele wiskunde bakte ik al niets. Maar samen iets tot stand brengen is wel heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zijn weer superleuke (beginnende) kunstwerkjes, ben benieuwd wat er verder mee gaat gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk Mieke, heb ook even bij Janny gekeken, maar op haar blog kan ik nooit reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige dag lijkt me dat weer! Zo samen met stof aan de gang gaan.

    BeantwoordenVerwijderen