dinsdag 30 mei 2023

BALKON

Hier schreef ik al eens over ons balkon. 
Op mijn verjaardag zei mijn vriendin: “Ik had beter een plant in plaats van een bos bloemen mee kunnen nemen”. En daar had ze gelijk in, want het balkon zag er een beetje ongezellig uit.
Mijn schoonzus zei later:” wat staan er veel spullen in die kast. Vreselijk om schoon te moeten maken”.
Ach, dat valt wel mee. Gewoon af en toe even in een sopje en klaar! Maar dat moet ik dan wel doen hè. 
Dus hup, aan de slag!
Het schoonmaken viel erg mee, dat was zo gedaan. 
Bij kwekerij van Houtum had ik plantjes gekocht. Veel sedum, want het is hier zonnig en warm en daar kan sedum goed tegen.
Zo was het :

















Er staat inderdaad  wel veel in, maar ja, wij houden ervan.





















En zo is het nu:





















Er staan bijzondere, voor ons waardevolle, spullen in de kast.
Komende dagen zal ik het een en ander laten zien.

21 opmerkingen:

  1. Wat een sfeervol balkon, net een brocante! Erg leuk met de sedums!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet anoniem, ik ben Charlie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een gezellig balkon, Ieder kiest wat hij mooi en fijn vind hé. Een mooie verzameling blauw !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig met al dat blauw! Sedums zijn inderdaad een goede keus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad best veel werk om dat allemaal schoon te maken, maar wel heel leuk al dat blauw.
    Er zijn meer planten die goed tegen de zon kunnen, heb er net eentje gekocht bij AH die prachtig gaat bloeien.
    Plantjes maken je balkon in ieder geval gezelliger.
    Je hebt trouwens een prachtig groot balkon.
    GRoetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, Mieke. Je hebt een gezellig balkon en het is weer mooi aangevuld met wat planten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het balkon ziet er gezellig uit, wat een paar planten en een andere opstelling van het servies al kunnen doen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was al een heel origineel balkon. Nu weer fris en fleurig. Laat de zon maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik later geen tuin meer heb, wil ik ook zo'n gezellig balkon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed toeven daar. Enig al dat blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat staat gezellig, al dat blauwe servies en nu met sedum!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niks voor mij, maar leuk om te zien. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oergezellig Mieke, ja hier hou ik heel erg van. Jullie
    hebben ook een prachtige verzameling mooie spulletjes.
    En heel slim inderdaad de Sedum soorten die doen het eigenlijk altijd overal erg goed. Heel sfeervol!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk al dat blauw met het groen van de plantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat ziet er gezellig uit Mieke. Leuk al die blauwe spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk en gezellig en dan doe je de schoonmaak graag :)
    Waar staat eigenlijk waar ik je kan gaan volgen?
    Ik zie wel volgers staan, maar als ik daar op klik gebeurd er niets. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou denken: op volgen klikken. Ik zag dat dat pas nog iemand zich aangemeld had. Hopelijk gaat het je lukken.
      Mieke

      Verwijderen
  17. Slim idee om met Sedum aan de slag te gaan.
    Blauw is écht de kleur voor jou, mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik lees je berichtjes in omgekeerde volgorde ... ben aan het "bij lezen" ... en kom nu de eerste tegen in de serie "balkon". Heerlijk dat je alles een sopje gegeven hebt. Goed idee van de sedumplantjes op het zonnige balkon.

    BeantwoordenVerwijderen