vrijdag 18 maart 2022

WORKSHOP EN QUILTWINKELS

Dinsdag ging ik eindelijk weer eens naar een workshop. Ik had er zin in, het was lang geleden dat ik zoiets deed. Het was een leuke dag onder leiding van Rita Dijkstra.
Ik ken Rita al heel lang en vind haar erg creatief en het was leuk om les van haar te krijgen.
Uitgangspunt was deze quilt, een quilt waar ik echt vrolijk van word. Na een lekkere kop koffie en even kennismaken met mijn tafeldames gingen we aan de slag.






















Natuurlijk is bloemen maken niet het moeilijkst wat er is, maar de sfeer, er even uit zijn, Rita en mensen spreken maakten er een een heerlijke dag van.
Mijn creativiteit werd weer eens gestimuleerd, heerlijk toch. 
Dit leuke boeket maakte ik:
En met wat lintjes eraan lijkt het al heel wat. Natuurlijk ga ik nog verder. Heb intussen een cirkelsnijder gekocht voor de cirkels. Wat heerlijk om aan te werken.

Beneden is de winkel, hier heb ik natuurlijk ook het e.e.a. gekocht.
Ik zag een leuke panel met dieren, die nam ik mee voor Neo, want hij is het volgende kleinkind wat een quilt krijgt.
De foto hiervan krijgen jullie binnenkort te zien, eerst nog stof bijkopen.
De volgende dag gingen we naar Nieuw-Buinen, naar AnneLiefs. Zij heeft de winkel die vroeger De Naaidoos heette, overgenomen en er een prachtige lichte winkel van gemaakt.
Daar kon ik me ook weer uitleven:
Dit is een schattig pakketje met bijenstofjes. Ik denk dat ik weet wat het gaat worden.
En zulke mooie blauwe lapjes móéten natuurlijk mee.

Er was een tentoonstelling waar een leuke quilt hing van blogvriendin Conny.


Hierna reden we naar Assen, daar schrijf ik volgende keer over.

17 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het weer kan en mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohohoh Mieke, om te smullen toch!

    Wat vind ik het leuk om te lezen, hoe jij lekker bezig bent met de lapje en de kleurtjes.

    Heerlijk!

    Prettig weekend, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, die bloemen! Je hebt je hart weer kunnen ophalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om gezellig een workshop te doen.
    Mooi die bloemen. Die cirkels op de bovenste foto lijken me erg moeilijk om zo mooi rond te krijgen.
    Je hebt een cirkelsnijder gekocht....
    Die heb ik ook, maar daar kan ik alleen papier mee snijden.
    Bestaat er ook een cirkelsnijder voor stoffen?
    Heerlijke lapjes heb je gekocht, die komen natuurlijk supergoed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, dat is echt een quilt om inspiratie van te krijgen. Ik vind hem ook heel mooi en wat is er dan leuker dan om in je eigen kleurtjes een variant te gaan maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een en al gezelligheid en erg inspirerend.
    Je hebt weer prachtige stoffen gekocht.
    Ik wist ook niet dat er een cirkelsnijder voor stoffen was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een workshop bij Rita Dijkstra dat moet wel een feest zijn. Heb haar aangeklikt, diep onder de indruk van haar werk. Herkenbare quilts ook, zoals de Poaskearls en Valencia. Knap dat je dat van stof kunt maken.
    De blauwe stofjes die je kocht. Dat gaat ook vast iets moois opleveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De bovenste quilt is heel erg mooi. Leuk dat het weer kan en dat je zo genoten hebt van al dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och Mieke wat maakt jij mooie dingen. Heel knap gedaan.
    De kleuren is zeker mooi op de foto's te zien. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie blauwe lapjes! Heb je de cirkelsnijder al met stof uitgeprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het uitgangspunt is zeker een prachtige quilt, heerlijk
    speels waar je je fantasie op los kunt laten. En heel
    mooi de bloemen die je aan het maken bent Mieke.
    Maar vooral ook d het gezellig samen zijn dat het allemaal
    weer mogelijk is doet een mens zo goed. Je hebt weer een
    aantal prachtige lapjes op de kop getikt waar jij
    ongetwijfeld weer veel moois van gaat maken.
    Ben benieuwd wat jullie allemaal in Assen hebben gedaan???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om zo samen bezig te zijn.
    Je hebt prachtige lapjes gescoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, daar gaat het om: heerlijk bezig zijn met elkaar, contacten leggen, nieuwe dingen leren en genieten van alle mooie dingen. Daar knap je zó van op! En daarna naar Nieuw-Buien. Heerlijk, dat er daar nog steeds een mooie quilt winkel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk toch dat het weer kan , een workshop volgen, en meteen een hele leuke! Prachtig ook je lapjes. Jaren geleden was ik ook in Nieuw Buinen. Fijn dat er nog steeds een winkel is!
    Een paar heerlijke dagjes uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die bloemen zijn echt heel mooi en wat zal jij genoten hebben die dag. Blij met al je stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I like those flowers, great design, but not too complicated.

    BeantwoordenVerwijderen