zondag 20 maart 2022

FRIDA KAHLO

Sinds ik het werk van Frida Kahlo een paar jaar geleden ontdekte, ben ik fan van haar.
Zij heeft er voor gezorgd, dat ik niet alleen maar blauw-witte quilts maak, maar meer kleur gebruik.
Ik wilde dolgraag naar haar tentoonstelling in Assen en dat kwam nu goed uit.
Ja, ik kan goed uitjes regelen hoor.
Ik vind Frida een hele knappe vrouw en dit vind ik een prachtige foto van haar.





















Haar schilderijen zijn magisch en ik heb echt genoten. 
En Jeroen ook hoor, hij is niet alleen mijn chauffeur, maar we vinden meestal hetzelfde leuk of mooi.

























Een indrukwekkend zelfportret:





















Geweldig dat er ook andere dingen te zien waren: haar protheses, tassen, jurken en deze prachtige diadeem:





















Na een paar heerlijke dagen gingen we weer naar huis, waar ons heerlijke appartement op ons wachtte.

17 opmerkingen:

  1. Zo leuk dat jij dat zegt over jouw Jeroen. Ik heb hetzelfde met mijn man. Ook mijn chauffeur en nog veel meer. En we vinden ook heel vaak dezelfde kunst mooi of niet. Geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je dat met je man kunt delen, Mieke! En dat Frida zo'n mooie inspiratie voor je was en is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, dat jullie samen dezelfde interesse hebben zeker bij deze bijzondere expositie .geniet zo vaak je kunt!
    Dat was bij ons ook zo, maar helaas heeft flink wat roet in het eten gegooid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is bij ons net zo, we vinden meestal hetzelfde mooi, ook fijn als je meubels gaat kopen 😉. Als wij naar Drenthe gaan is de tentoonstelling net afgelopen helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om er samen uit te zijn en dan een tentoonstelling te bezoeken. Nog leuker als je het beiden mooi vindt.
    Na een paar dagen er op uit is het ook altijd heerlijk thuiskomen en na te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo fijn om samen te kunnen genieten van zulke dingen!
    Heb al op verschillende plekken foto's gezien van deze mooie tentoonstelling. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, daar is Frida weer. Niet alleen in Assen ook in Blogland duikt ze regelmatig op. Wat fijn dat je samen zo kunt genieten. Gelukkig kennen we dat in huize F. ook, waardevol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk Mieke, even er tussenuit, even opladen.
    Nu weer thuis vol inspiratie aan de slag !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ik zo leuk vind om te zien, is dat iedereen een ander verslag maakt van dezelfde tentoonstelling.
    Het was echt mooi he, dat zie ik nogmaals weer op jouw foto's.
    En wat een leuke dagen hebben jullie gehad, en nu thuis nagenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zullen jullie genoten hebben Mieke, de foto die je hebt
    gekozen voor je post is inderdaad een Prachtige foto van haar.
    Mooi ook dat er gelegenheid was om daar foto's te maken.
    En inderdaad is is het heel fijn als je daar samen van kunt
    genieten. Weer een dagje met een gouden randje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha heerlijk, Mieke,

    ik ga er ook naar toe. Begin April.
    Zo'n zin in!
    Ik ga met een vriendin, die waanzinnig fan is!!

    Dat wordt genieten...

    groetjes, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik bewonder Frida ook hoor... Ik heb wat artikelen en foto's van haar bewaard uit tijdschriften. En daar wil ik nog wel eens wat mee doen.
    Leuk om te lezen dat je door haar ook juist andere kleuren bent gaan gebruiken in je quilts!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik was ook kei hard onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Frida Kahlo was inderdaad een bijzondere vrouw. Leuk dat jullie dezelfde interesse hebben voor sommige dingen/onderwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat jullie daar toe gaat. Deze vrouw is zeker mooie vrouw om te zien. Schilderijen ziet ook prachtig uit. Leuk dat jullie interesseert bent. Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen