maandag 28 maart 2022

ARTALMERE

Natuurlijk / gelukkig gaat ArtAlmere nog steeds door. Een paar weken terug waren we bij Eike. Op mijn verzoek gingen we met Mola aan de slag.
























Dit is een leuke techniek en Eike beheerst het goed.
Ik maakte een poes, dat leek me het simpelst. 
Er staan prachtige voorbeelden in het boek, maar je moet bescheiden beginnen.
Eerst het patroon op de stof tekenen: ( er liggen twee verschillende  lapjes op elkaar)
Als alles goed geregen is, kan er geknipt worden. Netjes op het lijntje!

En dan kan er genaaid worden, appliqueren om precies te zijn.


Je ziet het onderliggende lapje langzaamaan te voorschijn komen, wat een leuke techniek!




13 opmerkingen:

  1. Leuke techniek, ben benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eh...ik begrijp dat dit niet voor leken is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker leuk.
    Heb er verschillende boeken van, maar dan zie je werk van de indianen die dit maken.
    Heb ook een grote verzameling oude mola's die gedragen zijn door de indianen en natuurlijk ook gemaakt.
    Heb ze wel eens op mijn blog laten zien.
    Ook zelf gemaakt, met meerdere kleuren bij elkaar, steeds kleine gekleurde lapjes toevoegen.
    Leuk werk, maar niet gemakkelijk.
    Leuk die poes. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
    Wie weet wordt het wel jouw favoriete hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke techniek. Heb dit voor het eerst gedaan in mijn opleiding, helaas ben ik dit werkstuk kwijt geraak. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie techniek, en de poes word zichtbaar.
    Word zeker goed en geslaagd.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een mooie techniek, het begin van het poesje
    is er, ben benieuwd of het inmiddels al voiltooid is.
    Best een priegel werkje maar het lijkt me leuk om te doen,
    dusssss ga ik het ook een keer proberen, bedank voor de
    inspiratie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mola is zeker een mooie indiaanse techniek! Best wat werk, maar het resultaat is straks de moeite waard !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben ook een leek. Dus ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ooit eens een boekje gekregen over deze techniek van iemand, maar nog nooit zelf gedaan. Het is ook wel iets voor echte fans hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben benieuwd wat er van die poes gaat worden. Ook ik ben een leek.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig om zo samen bezig te zijn!
    Ziet er leuk uit. Ben benieuwd hoe je verder gegaan bent ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Mieke,

    leuk... die techniek!
    Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat...

    Groetjes, Marlou

    (de munt is bij de verzameling en een andere bij Roosje afgeleverd. Dankje! XX)

    BeantwoordenVerwijderen