woensdag 31 maart 2021

POPPENKASTPOPPEN

Een paar jaar geleden kochten we op een Franse rommelmarkt een aantal poppenkastpoppen.
Sommige hadden een lijf, maar er waren ook losse koppen bij.
































Al die tijd wilde ik lijfjes maken, maar het kwam er niet van. 
Nu kreeg ik de geest en ging aan de slag.
Eerst een patroontje maken.
De kok kreeg een lijf van een oud overhemd van Jeroen ( die is tenslotte de kok hier in huis).
En dan is het een kwestie van "mezelf even kwaad maken" en alle lijfjes zijn in no time klaar.
De linkse poes had een rood gestippeld kraagje. Dus die kreeg een rood gestippeld lijf.
De kleinkinderen vinden dit een stuk beter!

19 opmerkingen:

  1. De koppen alleen waren al geweldig. Maar nu nog veel mooier. De atc's zijn aangekomen. Dank daarvoor. Ik ga het er nog over hebben natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond de koppen ook wel leuk. Maar het commentaar van de kleinkinderen haalde me toch over de lijfjes te naaien. En het staat toch beter zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach ja, poppenkastpoppen, wat lang geleden dat ik daarmee speelde. Leuk geworden, Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan zeg, je moet je maar vaal kwaad maken ha,ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat alle poppen weer mooie kleertjes hebben.
    Dat heb je goed gedaan, en soms moet je er inderdaad even voor gaan zitten.
    Laat de kleinkinderen nu maar een mooie voorstelling geven, dat heb je wel verdiend na al dat werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Jij doet dat gewoon even... Nu kunnen de kleinkinderen een echte voorstelling in elkaar gaan zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig zijn ze geworden! De koppen alleen al zijn geweldig leuk. Maar nu met kleertjes, helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En gelijk hadden ze, je kleinkinderen.
    Prachtig aangekleed nu, wat zullen nu fijne voorstellingen geven.
    Ik ben meteen weer terug in de tijd.
    Mijn man maakte toen prachtige poppenkast en ik een vriendin en ik de poppen.
    Zo leuk om te doen.
    Nogmaals bedankt voor het organiseren van de leuke atc ruil.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke vondst. En nu zijn ze nog leuker voor de kleinkinderen en wordt ermee gespeeld. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu zijn ze weer helemaal geweldig om mee te spelen. Leuk die koppen, echt anders dan de traditionele JanKlaassen en Katrijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed gelukt hoor. Ze zien er weer leuk uit reden om er mee te gaan spelen.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt jezelf heerlijk kwaad gemaakt en wat een geweldig
    resultaat heeft dat opgeleverd. Prachtig zijn ze geworden
    en nu zoveel leuker om mee te spelen. Zo enig de foto
    waarop de kinderen poseren met de poppen. En nu maar
    allemaal grappige stemmetjes bedenken bij het spelen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat ze aangekleed zijn. Zo kan er weer heerlijk mee gespeeld worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En nu de kinderfantasie de vrije loop laten en avonturen beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat heb je mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk gemaakt!
    Mooi om je verhaal erbij te lezen. Het overhemd van je man, de stippenpoes ... leuk!
    Ik kan me helemaal voorstellen dat de kleinkinderen er blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb ook nog koppen.... goed idee deze aan te pakken.
    Prachtig mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super gedaan! Leuk voor je kleinkinderen en een voldaan gevoel voor jou. X

    BeantwoordenVerwijderen