zaterdag 27 maart 2021

CIRKELS

Een tijdje geleden kreeg ik een leuke kaart van Mia.
Heel precies vier lapjes tegen elkaar gelegd en toen is ze er cirkels in gaan borduren.
Ik vond het enig en ontdekte dat het idee hiervandaan komt:
Herma is deze rage, want zo noem ik het maar, gestart.
Ik wilde dit ook proberen, maar het ging niet naar mijn zin.
En deze ook niet:
Nee, ik kom niet zo goed door de batikstof en de vulling heen. 
Ook niet.

Uiteindelijk is het op een andere manier gelukt en ben ik er tevreden over. 
Binnenkort laat ik het resultaat zien.

21 opmerkingen:

  1. Jullie reacties lees ik met veel plezier.
    Fijn weekend. ⭕️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel heel leuk, die cirkels. Ik vind ze mooi. Nou ben ik wel heel benieuwd naar die waar je wel tevreden over bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het er leuk uitzien! Maar ja, door die lagen stof heen vind ik sowieso een crime. Met handquilten loop ik daar altijd tegenaan. Ik ben al blij als de voorkant er enigszins netjes uit ziet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa, ik,had er ook naar naar zitten kijken... het ziet er simpel uit, maar cirkels maken komt wel precies! Ik ben heel benieuwd, hoe je het nu gedaan hebt. Ik vind je proefjes toch ook heel mooi, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke combi van technieken! Ik vind ze eigenlijk allemaal gelukt, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt leuk, ik had het ook al eerder gezien, ik ben benieuwd naar de goedgekeurde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee Mieke. Die met dat schuine lapje heeft een draaiend effect als een molen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een leuk idee! ik vind je resultaten helemaal niet zo gek. Er zijn echt leuke bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Mieke, ze zien er prima uit hoor. Allemaal waardig om te versturen.
    Ik ben te laat voor de ATC kaartjes, dus volgend jaar beter zal ik maar zeggen. Fijn weekend, Alice.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zie niet wat er mis is. Dan moet het eindresultaat wel helemaal mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel benieuwd waar jij mee komt alhoewel ik er in jouw serie 'mislukkelingen' toch een paar hele mooie vond zitten. Die van Mia is inderdaad mooi, die stofjes maken het bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb deze techniek al vele malen langs zien komen. Ziet er leuk uit. Omdat ik niet wist wat ik er mee zou moeten doen, ben ik er niet mee bezig geweest. Vind jouw proefjes nog niet zo gek. De 1 spreekt misschien meer aan dan de andere. Misschien komen door kleur garen en stof de cirkels minder mooi uit, of zie je meer onregelmatigheden. Je hebt er plezier in, dat heeft ook waarde. Fijn weekend, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zag deze leuke techniek ook in het laatste nummer van Quiltnieuws staan. Wist ook niet wat je daar dan mee moet, maar als kaart is het zeker leuk.
    Om de steekjes wat beter uit te laten komen zou je misschien wat dikker garen kunnen gebruiken.
    Met daarbij een grovere naald gaat het misschien beter naar je zin.
    Vind ze trouwens best leuk geworden hoor.
    Lijkt me wel moeilijk om nette cirkels te krijgen.
    Ben benieuwd welke is goedgekeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk dat je dit stikwerk op hebt gepakt. het ziet er leuk uit. Hopelijk vind je een goede manier zodat het iets makkelijker gaat met de naald. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk experiment Mieke, en eigenlijk vind je
    probeersels al heel erg leuk om te zien. Vooral de
    laatste, en daarbij denk ik dat als je die cirkels
    met ecru garen had gedaan die heel mooi zou zijn.
    Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoor wat jou andere
    manier van werken is geworden. Wacht rustig af hoor, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je toch mooie stofjes liggen. Ik vond het super tof al benieuwd wat je er van gaat maken. En je pannenlappen, wauw! Ik zou ze niet durven gebruiken. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk experimenteren Mieke en er zitten hele aardige tussen.
    Ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er erg leuk uit. Wel een gepriegel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank je wel. Mijn cirkel die ik van je kreeg is zeer geslaagd net als je ATC. Alles gaat bij de verzameling "Mieke"

    BeantwoordenVerwijderen