maandag 1 maart 2021

POPPENWAGEN

Bedankt voor al jullie lieve reacties op de geboorte van Jackie. 

Toen ik vijf jaar was, kreeg ik een poppenwagen. Ik was er dolblij mee.
Vinden jullie hem niet enig?
Later, toen Maaike die leeftijd had, hebben mijn ouders hem helemaal opgeknapt en ook zij speelde er veel mee.
Maar nu doe ik er niemand een plezier mee, Elise is te groot, en voor Jackie komt er zo'n leuk rieten wagentje.
Dus nu staat mijn poppenwagen hier maar te staan en ik dacht, misschien kan ik er iemand van mijn lezers blij mee maken?
De wagen is nog prima, bandjes zijn goed, riempjes om de bak aan het onderstel te bevestigen zitten erbij. Ook de duwstang zit erbij. 
Helaas is de kap niet mooi meer. Maar wie weet, vindt iemand de wagen mooi en kan hem opknappen.

Bij deze poppenwagen hoort ook een pop.
Elise vindt hem niet mooi, en ik gun haar ( de pop ) een beter leven dan hier in een kast liggen.
Ik denk dat ik deze pop ongeveer gelijk met de poppenwagen kreeg, dus zij is ook ongeveer 60 jaar oud.
Ze heeft blauwe ogen, één wimper en als ze ligt gaan haar ogen dicht en is haar tong weg.
Als ze zit zie je haar mooie ogen.























Haar linkervoetje is stuk, geen idee hoe dat komt. Ook een pink en duim zijn kapot. 























En dit is haar achterkant. 
De pop is 40 cm. en ik hoop dat ik iemand blij kan maken met haar.

Pop en poppenwagen gaan naar België. Ik ben heel blij dat iemand ze wil hebben.


P.S. de quiltstandaard gaat binnenkort naar het oosten van het land. 


22 opmerkingen:

  1. Er zullen vast geinteresseerden zijn in die poppenwagen! Hij is echt heel leuk. Misschien iets voor marktplaats? Ja, die pop. Ik heb er ook nog één van vroeger, maar geen idee wat ik er nu mee moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke poppenwagen, mijn zusjes en ik hebben dat nooit gehad volgens mij. Wel hadden we elk een (lievelings)pop. De mijne heb ik nog steeds. Ook met een kapotte hak. Ik denk, dat dat komt omdat het kunststof daar dun is, en vaak over de grond is gesleept....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke poppenwagen om te zien. Dit is zeker ouderwets. Zo poppenwagen zie je nergens meer. Leuk dat je nog hebt Mieke. Pop ook Mieke. Ik heb vroeger nooit poppenwagen gehad. Pop is beetje antiek geworden. Misschien kun je veiling doen.... Fijne week gewenst. Geniet maar van!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die pop en poppenwagen. Zou Floor er belangstelling voor hebben? Ik moet echt aan haar denken toen ik dit zag staan. Op Goof de wagen voor haar winkel. Of ben ik te voorbarig als ik dit schrijf. Fijne dag.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb Floor al eens gevraagd voor de poppenwagen. Maar ze had geen interesse. Misschien wel voor de pop.
    En ik heb het Ingrid net doorgegeven.
    Bedankt voor het meedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schattig, enig, leuk...! En ik dacht ook meteen aan Floor!
    10 jaar geleden was ik voor deze set zeker voor de bijl gegaan, maar ja... waar moet het allemaal staan hè...
    Maar deze prachtige spullen verdienen een heel goed nieuw thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha! Iedereen denk aan mij, en eerlijk gezegd dacht ik ook gelijk aan mezelf :-)
    Kan me echt helemaal niet herinneren dat je dat ooit aan mij gevraagd hebt.
    Natuurlijk vind ik de wagen leuk, en je moet hem zeker niet weggooien, maar ik heb er al twee en mijn poppenkamer is al zo volgepropt. Neemt natuurlijk ook best veel ruimte in beslag.
    Het popje is ook leuk, ook al verzamel ik dat merk niet.
    Misschien inderdaad op Marktplaats zetten.
    Maar als je het popje helemaal niet kwijt kunt en je denkt aan weggooien, dan wil ik haar natuurlijk best ik mijn grote poppengemeenschap opnemen. Er kan er altijd wel eentje bij. Allemaal iets opschuiven en het lukt wel.
    Maar wacht maar af of er iemand anders komt.
    Het is zeker wel een leuk popje.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha lieve Mieke,

    als ik een groter huis zou hebben zou ik 'm zeker willen hebben.
    Zo'n mooi ding, waar jij nog mee gespeeld hebt.
    Maar helaas... ik heb maar een poppenhuisje en geen plaats.

    Succes!
    Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie poppenwagen. Wellicht iets voor het Museum van de vrouw in Echt (NL)?https://www.museumvandevrouw.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je die altijd bewaard hebt, ik heb helaas niets meer uit mijn kindertijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Plop, terug naar mijn jeugd. Nooit meer aan gedacht, maar nu zie ik opeens een rood wandelwagentje met mijn pop Henny. Haar heb ik pas weggegooid omdat ze letterlijk lag te vergaan.(stinken)
    Het wandelwagentje ging ooit naar een nichtje.
    Voor jouw kinderwagen komt vast snel een liehebber.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige poppenwagen! Ik hoop dat je iemand vind die er heel blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie poppenwagen. Ik kan mij niet herinneren dat ik een poppenwagen heb gehad. Een pop had ik wel, maar die had vreselijk haar (helemaal niet kambaar) die heb ik met de verhuizing toch weggedaan. Hopelijk vind je iemand voor de poppenwagen, als het niet via je blog is, dan kan het altijd nog via MP.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke poppenwagen. Nooit gehad, wel poppen. Ik was niet zo'n poppenkind. Ik had liever technisch speelgoed, boeken, lapjes of wol. Ik hoop dat de wagen een goed huis krijgt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niemand wil die poppenwagen een nieuw leven geven. Ik wel hoor!
    Je kunt me bereiken via mijn blog: mamawapiti.blogspot.be

    Ik wil graag goed voor je wagen zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat goed te lezen Mieke dat je iemand blij hebt kunnen
    maken met de poppenwagen en pop uit jouw jeugd.
    Dit soort dingen neemt toch behoorlijk wat plaats
    in beslag en op deze manier heeft iemand anders er weer
    plezier van.
    Leuke foto foto van kleine Mieke met haar popje in de poppenwagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige oude spullen.
    Ik lees onderaan dat ze al een bestemming hebben gekregen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige spullen met mooie verhalen.
    Zo leuk dat je iemand er blij mee kunt maken.
    Zelf ben ik niet zo goed in spullen wegdoen, maar als ik weet dat ik iemand anders er blij mee kan maken, wordt het toch iets makkelijker.
    (Mijn man kan wel heel goed spullen wegdoen ... dat levert natuurlijk wel eens mooie discussies op hier in huis ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk, ik had precies zo'n kinderwagen in het groot voor mijn eigen kinderen. In 1993 toen onze oudste werd geboren kon ik deze van iemand overnemen, had 40 jaar op zolder gestaan. De schoenmaker in het dorp maakte er nieuwe leren riempjes aan en ik heb er heel wat kilometers mee gewandeld met alle drie de dochters en de hond. En O, wat liep'ie heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen