dinsdag 23 maart 2021

PANNENLAP

Bedankt voor alle reacties op mijn vorige bericht. Het probleem is (weer) opgelost. Waarom de instelling veranderd was, weet ik niet, dat gaat mijn verstand te boven. Maak ik me niet druk om, ik ben goed in handwerken, ieder zijn ding hè. 
Op internet vond ik een enig patroon voor pannenlappen.
Ja hoor, daar ging ik weer..... hexjes, leuke stof én handig, wat wil een mens nog meer.
Ik had een hele berg grote hexen en stroken van Kaffe Fassett liggen, dus dat werd weer een heerlijk tussendoor werkje.
De vulling kocht ik bij MaMarieke.
Het lag heel snel in de bus, dus ik kon lekker doorwerken.
En kijk, is het geen schatje?
En een blauwe:
Zo, ik ben een leuk patroon wijzer, heb wat stof verwerkt en een schoonzus blij gemaakt.

20 opmerkingen:

  1. Harstikke leuk gemaakt, Mieke! En ja natuurlijk hebben we af en toe van dit soort ingevingen en wat fijn dat je de stof voor het grijpen had.
    Ze gaan vast voor veel keukengemak & plezier zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Mieke,

    wat een vrolijke pannenlappen.
    Ik krijg meteen zin om ook eens zoiets te gaan maken.
    Maar dan haken...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn prachtig Mieke, vooral de derde van boven is mijn smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, allemaal! Een feest om zo hete pannen van het vuur te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige pannenlappen zijn dat geworden!
    Eigenlijk zonde om te gebruiken.
    Weet je, bij mij gaan mijn pannenlappen altijd in de fik als ik aan het koken ben, dat zou jammer zijn met zulke mooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie pannenlappen, leuk om als cadeau weg te geven, je schoonzus zal er wel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor een vrolijke noot in de keuken. Heel leuk deze pannenlappen Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful potholders. Adds beauty to the kitchen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze mooi! Daar zal je schoonzus blij mee hebben gemaakt. Haast zonde om ze te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke pannenlappen, dat labeltje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk gedaan en zo fijn om iemand blij te maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke pannenlappen, Mieke, grappig model en die stofjes van jou zijn altijd zo apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zijn ze Mieke, leuke en handige aanwinst, en leuke
    ook om cadeau te geven. Zowel de voorkant als de achterkant
    zien er heel mooi uit, en dan ook nog zo'n speciale tussenlaag
    tegen de warmte, TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vrolijke pannenlappen! Die maken koken nog fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat mooi gemaakt!
    Heel handig, maar vooral ook erg leuk om op een mooi, zichtbaar plekje in de keuken te hangen.
    Zelf heb ik een rekje voor de thee- en handdoeken aan de muur in de keuken. Daar hangt ook altijd iets voor de sier aan (pannenlap, gebreid of gehaakt doekje). Zo gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie pannenlappen, Mieke. Duidelijke uitleg via de link.

    BeantwoordenVerwijderen