woensdag 17 maart 2021

TAS VAN HEXJES

Vorig jaar zag ik bij Quiltstudio het Gooi  het patroon voor een tasje van hexjes.
En ja, daar ging ik weer voor de bijl. Want tasjes en hexjes zijn voor mij een leuke combinatie.
Ik begon er in de vakantie mee, en legde het toen weg.
Gelukkig ruim ik af en toe op en dus vond ik het weer. En toen ging ik aan de slag.
Deze hexjes moeten er nog aan
En dan deze rare tussenstukjes.
Dat zal nog wel even wat tijd kosten, want het is een hoop gepriegel.
Maar als het af is, heb ik toch weer een enig tasje erbij.

21 opmerkingen:

  1. Op de eerste foto, die blauwe patchworklap, is dat een kleed, een strijkplank overtrek, of nog iets anders?? Ziet er heel mooi uit, je zeskantjes ook hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja mooi! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het in elkaar zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Jeanette, het is het tafellaken in de caravan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vraag mij af hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Spannend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De hexjes zijn in ieder geval al leuk. Mooie stofjes ook.
    Ben benieuwd hoe het tasje gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te zien, maar ik heb het nooit graag gedaan, dat gepriegel met kartonnetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmm dat gaat ongetwijfeld weer iets moois worden Mieke,
    om blij van te worden zo'n sprankelende hexjes tas.
    Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Succes met de vorderingen en veel puzzelplezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op de site het patroon gevonden van het tasje. Nu zie ik hoe het ongeveer opgebouwd wordt. Heel erg leuk om zo met de motiefjes in de stoffen te spelen. Altijd leuk werken met zes hoekjes, zó veel mogelijkheid! Ik zie uit naar het resultaat..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Mieke,

    heerlijk!
    Ik vind het nu al prachtig...
    Doet me folkloristisch aan: een beetje Zeeuws, maar dta slaat misschien nergens op.

    Ga zo door!
    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te zien dat er nòg iemand puzzelt met zeshoekjes en daar een tas van gaat maken...!
    Ik vind je kleuren&stofjes prachtig, Mieke.
    Succes met de tas en het gaat je vast lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik word nu heel nieuwsgierig hoe het verder wordt. Het begin ziet er al geweldig leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke stofjes heb je gebruikt voor de hexjes. Wordt vast een prachtig tasje/buideltje. Even doorzetten en dan is deze klaar. Succes en ik kan niet wachten om het resultaat te zien. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De combinatie van die moois stofjes vind ik erg goed. Benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaat zeker een heel leuk tasje worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie combinatie van stofjes.
    Dat worden bijzondere tasjes. We mogen ze vast binnenkort een keer bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Daar ben je zeker nog wel even mee bezig. Maar een leuk idee en het ziet prachtig uit. Ben reuze benieuwd naar het model. We gaan het nog wel zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie stoffen gebruik je voor de hexjes.

    BeantwoordenVerwijderen