maandag 26 augustus 2019

IK MOET

“ IK MOET” , dat zeg ik regelmatig en dat betekent dat ik naar boven moet, naar mijn werkkamer waar al mijn geliefde spulletjes zijn.
Mijn naaimachine, lapjes, scharen, garen, papier, boeken en nog heel veel meer.
En wat ik daar dan moet? Mijn creativiteit moet er uit. Ik ben echt geen echte kunstenaar, maar dat ik creatief ben, durf ik wel te zeggen.
En tja, daar moet ik dan iets mee doen. Soms met een vast plan, maar veel vaker om gewoon maar iets te doen.
En nu was het weer zo ver, ik moest naar boven. Een stukje bakpapier op een strijkmatje. Plakvlieseline erop.
En dan alle kleine stukjes stof die ik steeds bewaar, erop leggen. Wat als ik het zo neerleg, of scheef, of recht of...



En dan doorgaan tot de vlieseline bedekt is. Kijk zo:
En dan strijken en doorstikken. En stikken en stikken. En dan doorsnijden en kijk: vier kaarten. Wat een leuke dag heb ik dan.
En alle begin- en eindstukjes die ik gebruikte om aan en af te hechten bij het naaien versier ik meteen en gebruik ik voor een nieuwe lap. 
En als ik dan weer eens naar boven MOET, kan ik meteen aan de slag.


22 opmerkingen:

  1. Deze kreet hoor ik mezelf ook vaak zeggen. Ik moet.... Je hebt er wel iets moois van gemaakt. Nu moet ik nog......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent zeker creatief Mieke. Wat heb je weer mooie werkje gedaan. Kleine stukjes lapjes bij elkaar genaaid. Knap gedaan. Fijne zonnige dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar, dat Ik moet! Leuk om van kleine restjes weer iets te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verbeter mezelf altijd als ik "moet" zeg.... ik "mag" zeg ik dan.
    Maar heerlijk als je die drang voelt en er aan toegeeft.
    Lekker frutselen op je zolderkamer.
    Mooi geworden die kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dat wordt dan bijvoorbeeld een mooie kaart :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh.. doe je dat zo. Ze zijn weer enig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk Mieke, jou kaarten. Zou ik ook eens "moeten"maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze weer goed geslaagd. Het plezier van het maken is af te lezen.
    I

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk om deze vrolijke kaarten te moeten maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heerlijke blogpost om te lezen!
    En mooie, kleurrijke kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat herken ik! En in de dagen dat er niet van komt, ga je het uiteindelijk toch missen...
    En zeker als je zo'n heerlijke ruimte voor jezelf hebt en je bezig bent met iets dat nog een beetje moet groeien voordat het naar je zin is!
    Ook dit is weer veelbelovend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niks mis met dat moeten van jou. Het plezier spat er af van je mooie kaarten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En dan heb je zo maar weer 4 kunstwerkjes. Wauw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk dat dat dan ook kan en mag! Mooi Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee! Ik heb bijna al mijn start en stoplapjes bewaard! Ik zie steeds de leukste en mooiste dingen op je blog langs komen. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook weer een leuk resultaat. Ik heb dat "moeten" ook wel, maar dan met patchen en quilten. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Mieke,

    een tijdje geleden heb ik "ik moet" vervangen door "ik wil" en soms door: "ik mag" of ik verzin er een ander werkwoord bij.
    Voor mij klinkt dat prettiger.
    Ik moet dus niks. Hoeraaaa...

    gelukkig heb jij weer een paar pracht werkstukjes gecreëerd. Echt gaaf zijn ze geworden...

    Groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super! Bij mij begint het "moeten" stilletjesaan terug te komen. Het zien van jouw werkwijze geeft instant inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen