donderdag 22 augustus 2019

ARTALMERE VERVOLG

Deze keer had Hilly een techniek voor ons. Thema: "vervreemding". Zij had een bijzondere foto in de krant gezien en na heel lang puzzelen had ze ontdekt hoe die foto in elkaar zat. En dat gingen wij nu ook proberen.
Eerst twee voorbeelden en dan aan de slag:
 
Je maakt van twee foto's of afbeeldingen uit een tijdschrift iets nieuws.
Ik ga hier niet uitleggen hoe het moet, tenslotte heeft Hilly het zelf bedacht, maar het was ontzettend leuk en iedereen gaat hier ( met stof) mee verder.
Veel overleg en bij elkaar kijken.

Hier mijn werk:
Niet helemaal zoals het moet. Maar het kunnen altijd weer kaarten worden. Ondertussen weet ik wel hoe het moet , en ik ben bezig om het met stof te doen. 
Helaas ben ik vergeten foto's van het eindresultaat van ieders werk te maken.

14 opmerkingen:

  1. Ik snap het niet helemaal, maar het ziet er wel erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap het ook niet helemaal maar het resultaat is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is de bedoeling om van twee foto’s of lapjes stof strookjes te snijden en die weer in een bepaalde volgorde te leggen waardoor een nieuw plaatje ontstaat. Ik ben ondertussen met twee lapjes begonnen en het is heel leuk om te doen. Resultaat krijgen jullie weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een originele 'opdracht'! Ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die twee voorbeelden. Lijkt me niet gemakkelijk, maar wel een uitdaging om er iets van te maken.
    Gewoon nog een keertje aan de slag gaan, daar kan je eindeloos mee doorgaan toch?
    Zo zou je ook kunnen werken met een foto van iemand die je kent, dan wordt het een heel mooi en origineel cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het een leuke uitdaging. Die van jou vind ik wel erg mooi, maar waarom is het eindresultaat niet wat de bedoeling was?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuke techniek! Zeker waard om met stof te experimenteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is leuk! Ik heb het wel eens met een tekenopdracht gedaan. Je moest dan een kaart verknippen en zelf iets erbij tekenen...
    Maar met stof? allemensen, dat is pittig hoor...
    Jullie zijn wel heerlijk bezig geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een leuk idee, ik ben benieuwd hoe het wordt met je lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind die van jou heel mooi, maar ik snap niet waarom het eigenlijk zo niet de bedoeling is. Heel origineel !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo ontzettend leuk om zo samen bezig te zijn.
    Hoewel je aangeeft dat die van jou anders is geworden dan de bedoeling was, vind ik hem wel mooi.
    Lekker blijven experimenteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk. Ik zit al dagen collages te maken met hele oude boeken en tijdschriften. Nieuwe beelden maken en net naaimachine bevestigen. Oh ja ik stuurde jou er ook één Zo'n fijn werkje.
    Net stof lijkt me ook fijn.
    Ik denk dat ik weet hoe jullie dat doen..ik houd het bij papier. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk resultaat hoor Mieke, al is het niet goed, zoals je zegt.🤗

    BeantwoordenVerwijderen