dinsdag 28 november 2023

RAMMELENDE RAILS

Wat een titel voor een blog hè ?
Maar het is de naam van een artikel dat Gert van Raalte schreef voor het Quiltnieuws 158.
Deze foto stond erbij en ik vond het heel interessant.





















Het is wat Kathleen Loomis ook maakt en waar ik gek op ben.
Dus ik ging aan de slag. Ja, ik weet het, de quilt voor Neo en de sterren uit NZL liggen er ook. Maar gewoon even proberen kan geen kwaad hè.
Dus ik zocht drie leuke effen lapjes en begon. De foto’s zijn slecht, maar ik kreeg de kleur niet goed te pakken.





















En toen begon het snijden!























Nog een derde kleur erbij:





















Daarna naaien, snijden, draaien en weer naaien. En klaar!





















Precies zo leuk als ik had gehoopt. Maar ik heb het weggelegd, er is een quilt die écht af moet!

19 opmerkingen:

  1. ik begrijp je: die rammelende rails zijn enig. Wel knap dat je stopt en de andere werkstukken afmaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap ook wel dat je dit moest proberen, het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, prachtige quilt van Ger! Beetje Amishachtig van kleur… heel logisch dat je éven moest uitproberen. Je moet altijd vooruit denken, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is wel héél leuk, ik zou er haast lapjes door gaan kopen ;-) Maar zoiets kan vast ook met papier, lijkt me heel leuk voor een achtergrondje. Ik heb wel eens iets 'verschoven mozaïek-achtigs' gemaakt maar dat zag er toch net iets anders uit. Ik ga deze onthouden, voor als de kerstkaartjes af zijn :-) Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij moest het even uitproberen hoe het gaat met die rammelende rails maken.Ik moet niet te lang naar die bovenste foto kijken want dan lok ik migraine aanval uit,dat zelfde heb ik ook bij scherp licht of flikkerend licht van bijvoorbeeld discolampen of de televisie.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal spekkie naar jou bekkie! Ik kan me voorstellen dat je het even wilde proberen. Nu eerst je werk afmaken, en dan mag je beginnen… Succes, ik ben erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er is zoveel leuks te doen. Dit is er ook zo een.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat leuk Mieke. Het artikel sprak mij ook al zo aan, maar jij gaat het gewoon meteen doen! Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kan het niet laten hè, echt iets voor jou! Weet je in ieder geval wat je kan gaan doen als de quilt van Neo af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben heel benieuwd of je dat gaat lukken. Deze leuke rails laten liggen en eerst de andere projecten gaan afmaken.
    Misschien toch nog een blokje maken om te kijken hoe het met andere kleuren wordt :-)
    Zit je lekker op te stoken hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk Mieke en ik begrijp dat je dit geweldig vind maar de plaid voor Neo moet nu echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt iets voor jou, heel leuk. Toen ik jouw blog zag, realiseerde ik dat ik deze quiltnieuws nog niet gelezen had. Ga ik dus meteen maar doen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat geeft vast een heerlijk rustig gevoel Mieke nu je weet
    hoe mooi die rammelende rails gaat worden. Het ziet er
    echt super uit, en de kleurencombinatie is TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer een nieuwe uitdaging voor als de andere quilt klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een gave titel! En ik snap helemaal dat je dat 'even' moest proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap hoor dat je bent gestopt, na het uitproberen van de rammelende rails.
    Maar inderdaad er ligt nog iets dat écht af moet.

    BeantwoordenVerwijderen