donderdag 2 november 2023

EEN OUDJE

Vorige week waren we bij een schoonzus en zwager op visite.
We kwamen te praten over de tassen die ik de laatste tijd maakte, en mijn schoonzusje had er ook ooit eentje van me gekregen. 
Zij kochten 15 jaar geleden een huisje op Terschelling en aan de muur hingen drie geborduurde werkjes die ze weg wilde doen.” Geef maar mee”, zei ik en maakte er een tas voor haar van.

Ik was hem helemaal vergeten. Ze gebruikt de tas nog steeds. Na al die jaren zag hij er nog keurig uit.


20 opmerkingen:

  1. Erg leuk om die “schilderijtjes” op deze tas weer “terug te zien”. Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een tijdje heel erg in geweest hè, om iets met een oud borduurwerkje te doen. Misschien nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Mieke dat is toch geweldig leuk !
    Zo heb je nog eens eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent zo creatief, ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die heeft het idd al lang uitgehouden en is nog steeds mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk 'hergebruik' van die borduurwerkjes! Mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vrolijke uitstraling heeft dit tasje.
    Er zullen in de loop der jaren al veel variaties onder jou handige handen uitgekomen zijn.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat het tasje nog steeds gebruikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat die kruissteekjes het op zo'n tas nog steeds uithouden. Is sterk garen geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Enig dat je met zo'n oud borduurwerkje toen een tas gemaakt hebt. De stofjes passen er leuk bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een giller Mieke na zoveel jaren, een goede kwaliteit stofjes heb je in ieder geval gebruikt. Maar vooral ook erg leuk voor om dat tasje na zo'n lange tijd weer eens terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zou er zomaar eentje kunnen zijn die ik had gemaakt. Heb ook heel veel tassen gemaakt met een borduurwerk erin verwerkt, die borduurde mijn moeder voor mij. Heb er laatst nog een paar gemaakt zelfs.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed dat het tasje er na zoveel jaar in gebruik er nog zo uitziet. Leuk met die plaatselijke borduurtjes. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een fantastische manier om de borduurwerken te hergebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee om het borduurwerkje in een tas te verwerken. Fijn dat de tas nog steeds goed gebruikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen