maandag 20 november 2023

TANTE TRUUS

Al jaren gaan vriendin Ineke en ik naar Tante Truus. Dit is een restaurant waar mensen werken die een beperking hebben.
We geven elkaar altijd een lunch voor onze verjaardag kado en gaan dan het liefst hierheen.
Omdat er verbouwd is, konden we nu pas mijn verjaardag vieren.
We namen een heerlijk Bammetje met geroosterde groente, humus en pinda’s.























Het was verrukkelijk.
Ik laat even de kast zien die er staat:






















Is het niet prachtig, een blauwe kast met blauw-wit servies erin?
En deze muur hing vol blauwe borden.
















Jullie snappen wel, dat ik me hier echt thuis voel.

21 opmerkingen:

  1. Leuk dat je daar bent geweest. Kast is zeker heel mooi om te zien. Echt voor jou blauwe borden Mieke. Ik weet dat jij dol op bent. Eten ziet goed. Het was gezellig dagje geweest voor jullie. Snappen wel dat je daar thuis voelde. Leuke foto's. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat snap ik. Ik vind de kast ook mooi en ik hou niet een van blauw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blauw is niet lelijk zeggen ze toch? Ben ik het mee eens, mooie warme kleur blauw en ik hou wel van blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. A gelukkig, nog iemand die blauw wel warm kan vinden.
      Vroeger op school en bij schilderles heel wat discussies over gehad.
      Ik moest blauw koud vinden.
      Nou deze tint is toch echt niet koud.

      Verwijderen
  4. Dol op blauw en die kast...prachtig, prachtig! Die wand gaan ze vast vullen met nog veel meer borden, het ziet er heel mooi uit. En dat bammetje....mmmm. Wat een feest allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In Deventer bestaat ook zoiets, zo'n leuk initiatief. En dat bammetje ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kast. Daar zou mijn Lange Lijs theeservies goed in uitkomen. Samen lunchen, zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuke traditie om je verjaardag te vieren en die lange vriendschappen te hebben. Ik vierde gisteren mijn 76 ste verjaardag thuis met o.a. ook een vriendin nog van de lagere school.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig om zo je verjaardagen te vieren met je vriendin! En ik begrijp dat jij je daar thuis voelt met al dat blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kast is inderdaad prachtig, en het ziet er lekker uit bij tante Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heerlijke traditie, en helemaal in jou stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie restaurant, en wat een verrukkelijk bammetje hebben jullie daar gegeten.
    Wij gaan ook altijd naar een restaurant waar mensen werken met een beperking.
    Het is er rustig en gezellig, en heerlijk eten!
    Mooie kast en zeker leuk al dat blauwe serviesgoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat was dubbel smullen voor jou ;) het eten en de leuke blauw-witte inrichting. Leuk idee om zo gezellig samen te gaan lunchen. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja dat snap ik helemaal. Altijd mooi, zo'n wand met borden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Niks gezelliger dan in een mooie ambiance samen te lunchen met mensen in de bediening die altijd vrolijk zijn.En dat jij je thuis voelde tussen al dat blauw om je heen kan ik me als liefhebber van die kleur helemaal voorstellen.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die kast vol met wit/blauw servies, die blauwe borden, dit is zo Mieke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O ja dat is zeker helemaal Mieke. prachtig o te zien al dat
    blauwe servies en kast plus inhoud.. Je bammetje met geroosterde groente zag er ook heel smakelijk uit. Leuke
    traditie met verjaardagen elkaar een lunch cadeau te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Snappen we helemaal Mieke.
    Lekker gezond bammetje aten jullie !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zulke restaurantjes/tentjes zijn zò enorm leuk! Corrie en ik doen dit ook heel graag...

    BeantwoordenVerwijderen