woensdag 4 oktober 2023

UITSLAG

Gisteren kreeg ik de uitslag van het bloedonderzoek naar aanleiding van de allergische reactie, een paar weken geleden. Nou ja, weken, het was twee maanden geleden en daarna heb ik geen last meer gehad. Geen noten gegeten, want dat durfde ik niet.
Maar goed, het onderzoek was niet zo lang geleden en de uitslag was dat er niets gevonden is.
Dus geen enkele zekerheid waar die reactie vandaan kwam. 
Uiteindelijk blijft de conclusie dat het een ( toevallige) eenmalige reactie is geweest van deze heerlijke reep.





















In overleg met de arts ga ik thuis nog één test doen. Dit is eigenlijk een test voor kinderen, maar we willen gewoon zeker weten of de hazelnoten de boosdoener zijn geweest.
















In twee dagen eet je ieder uur iets meer hazelnoot. Als hier ook niets gebeurt probeer ik een stukje chocola.
Lauw water bij de hand, dat helpt het best bij zo’n reactie en allergietabletten. Maar als ik erg twijfel, doe ik het niet, dat is ook een keuze.

14 opmerkingen:

  1. Ik krijg van sommige chocolade allergische reacties. En dat is ook nog merkafhankelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreemd dat er niets gevonden is. Spannend dat je nu de kindertest mag doen.
    Ben benieuwd wanneer de reactie komt, anders maar een ander merk chocolade kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk wil je dat er wat wordt gevonden, dan weet je tenminste waaraan en waaraf.
    Succes met de kindertest ! Hopelijk wordt je daar wat wijzer van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lastig, Mieke. Ik heb allerlei allergieën en sommige kwamen ook niet uit een test. Sommige allergieën hebben een uitgestelde reactie. Aan de ene kant is het handig om te weten dat je geen acute allergiereactie hebt. Want een notenallergie is in de praktijk lastig omdat overal 'resten van noten' in kunnen zitten. En het kan ook nog iets zijn in de chocola. Ik hoop dat je iets wijzer wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is toch wel een hele mooie test, best spannend!
    Het zou jammer zijn, als je die heerlijke chocolade niet meer kunt eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, het is ook maar hoe graag je hazelnoot eet...
    Maar in veel producten zitten wel sporen van noten, dus misschien kun je het maar beter weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hopelijk leveren de aanvullende testen iets op. Zo onbevredigend wanneer er niets te vinden is en er wel klachten zijn. Succes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spannend nog even, misschien iets met chocola. Hebben ze alleen op noten getest? Hopelijk valt het mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lastig als het niet precies aanwijsbaar is. Hopelijk gaat de thuistest je nog wat verder brengen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben heel benieuwd Mieke, he zou ook best aan de
    chocolade (soort )kunnen liggen. Heb zelf ook weleens
    gemerkt dat je op oudere leeftijd opeens van iets last
    kan krijgen waarvan je daarvoor nooit last had.
    Zou wel heel jammer zijn als je er zo gek op bent.
    Als je de test gaat doen hoop ik op een goed verloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou het wel willen weten. Dan kun je het gewoon vermijden. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd schrikken wanneer je heftige reactie krijgt van voeding of stoffen van buitenaf,het is lang niet altijd te achterhalen wat de oorzaak is.Hopelijk is het eenmalig geweest en misschien wel helemaal niet van de chocola met noten.
    Groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vervelend dat je niet weet waar het van komt. Misschien toch goed om die test nog te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sterkte met het nemen van de beslissing of je wel test of niet. Laat je nog weten wat je beslissing is? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen