donderdag 26 oktober 2023

NIEUW -ZEELAND

In juni vorig jaar schreef ik voor het laatst over dit quiltje.
Inmiddels hangt het al maanden in de kamer boven de eettafel en ben ik er erg blij mee.
Toen ik laatst over mijn drie NZL quiltjes schreef merkte Dini op dat ik nog nooit had laten zien dat deze af was.
Nou, dat kan natuurlijk niet.
Er kwam een mooie bies omheen en een tunneltje aan de achterkant.





















De sterren onderin zijn mijn nicht Jos en ik, samen reizend door Nieuw-Zeeland.
In het midden de sterren waar we ‘s nachts altijd naar keken als we naar de w.c. gingen.
De ster rechtsboven staat voor alle lieve mensen die we in de loop der jaren verloren en over wie we veel spraken deze reis.
















Verder bergen, bochtige wegen en de mooie kleuren onderweg.
Een quiltje waar ik blij mee ben.

21 opmerkingen:

  1. Charlie: wat prachtig deze symbolische quilt waar je iedere dag van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze quilt ziet prachtig uit met deze kleuren. Deze sterren kijkt je vaak... Het was mooie reis geweest voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, prachtig! Mooie symboliek erin ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel mooi, alleen al van kleur. Nu met de uitleg erbij, lijkt het nog meer te stralen. Top gedaan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en ook bijzonder hoe je erover nagedacht hebt, zo met die sterren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een quilt met een verhaal, dat moet wel mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, je eigen symblolen in deze quilt verwerkt.Steeds als je er naar kijkt komen er herinneringen naar boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In één woord, een SCHOONHEID. Dit quiltje heeft veel
    te vertellen en haalt telkens weer prachtige herinneringen
    naar boven, daar geniet je dagelijks van!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met de uitleg van de symbolen is hij nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een mooi en vrolijk quiltje geworden.
    Ook de uitleg en de betekenis van de sterren is mooi.
    Fijn om zo'n herinnering aan de muur te hebben naast de andere twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat eruit ziet als een spontaan quiltje heeft juist een diepere laag met betekenis voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd weer mooi om je eigen verhaal in een quilt te verwerken Mieke. Maakt het extra mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi die sterren die jullie representeren! Dat maakt de quilt extra bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kleuren en wat leuk om je reis zo te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap Mieke dat je de Nieuw-Zeelandse reis hebt weten te vertalen naar deze mooie quilt. Mooie herinneringen en jij ziet er in gedachte ook nog de mooie beelden bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat kan ik nog toevoegen aan jou mooie uitleg over je dierbare quilt en al die fijne reacties:het raakt me terwijl ik er naar kijk.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je jullie reis prachtig verbeeld in deze quilt. Je quilt siert al een tijdje zo mooi bovenaan je blog. Zo mooi om nu het verhaal erbij te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooi ontwerp, en leuk de uitleg ! het blijft een dierbare herinnering aan jullie bijzondere reis!

    BeantwoordenVerwijderen