vrijdag 10 mei 2024

RECEPT VAN DE MAAND: VEGGIE BOWL MET FALAFEL

Dit recept zag ik bij Crisp. Omdat wij bowls heerlijk vinden, deel ik het recept met jullie, wellicht is het ook naar jullie smaak.

Ingrediƫnten voor twee personen:
200 gram bloemkoolrijst ( wij vinden dit niet zo lekker, dus nemen zilvervliesrijst )
1 avocado
200 gram diepvries tuinerwtjes
150 gram falafelballetjes
75 gram wortel ( zakje julienne van de super)
4 eetlepels oosterse sesamdressing
Munt

Bereiding:
Kook de rijst en laat afkoelen
Ontdooi de erwtjes in een zeef onder een warme kraan
Snijd de avocado in plakjes
Verhit een scheut olijfolie in een koekenpan en bak de falafelballetjes in ongeveer drie minuten bruin
Verdeel de rijst over de kommen.
Voeg de avocadoplakjes, erwtjes, wortel en de falafelballetjes toe.
Garneer met sesamdressing en munt.

















Eet smakelijk!

17 opmerkingen:

  1. lekker snel en ziet er goed uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou ik ook met zilvervliesrijst maken. Lijkt me heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk recept, ik ben ook niet dol op bloemkoolrijst maar dat is goed aan te passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou recept van de maand ziet er ook kleurrijk,gezond en smakelijk uit.
    Heb falafel wel een zelf gemaakt,nog nooit de kant en klare in winkel gekocht.
    Voor Japanse sesamdressing heb ik alles wel in huis en is makkelijk zelf te maken.
    Dus een uitnodigend recept voor mij om aan de slag te gaan.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er leuk en lekker uit, alleen is het helaas niet glutenvrij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er lekker en kleurig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker en kleurig. En gemakkelijk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt goed en ziet er erg lekker uit,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker makkelijk, alleen houd ik niet van erwtjes, die zal ik moeten vervangen. Groene griezels noem ik die altijd !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er verrukkelijk uit Mieke, een mooi en makkelijk te maken recept. Wat wil een mens nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moet even wennen aan het idee dat de erwtjes niet gekookt worden en je de rijst kout eet... maar verder lijkt me dit wel weer lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. kout...??? whahaha... nou ja zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er goed uit. Mooi bordje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet heel goed uit. Lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen