vrijdag 17 mei 2024

DE BIJENQUILT

Wat was het leuk om met die vrolijke stofjes aan de gang te gaan.
Ik wilde een soort log cabin maken, dus even goed nadenken en het patroon op papier tekenen.





















Nu kon ik uitrekenen wat de maat van de stroken moest zijn, en was het snijden geblazen. Heerlijk.
















Ik wilde negen blokken, maar had acht stofjes. Gelukkig had ik eerder wel eens bijenstofjes gekocht en die pasten er goed bij.





















Ja, ik kon beginnen. Heerlijk.

19 opmerkingen:

  1. Wat knap dat je dat kunt Mieke! En ik voel helemaal je voorpret om ermee aan de slag te gaan : )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een hele puzzel, maar dat is jou wel toevertrouwd. Wordt zeker een leuke quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt vast weer een heel vrolijke quilt Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor, geef mij maar hamer en beitel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn he om tot de ontdekking te komen dat je nog lapjes hebt die erbij passen.
    Groeten.
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hierbij moet je je niet laten afleiden anders gaat het verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat puzzelen Mieke, en het gaat vast weer heel
    geslaagd worden. Ben heel benieuwd?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb nog nooit op deze manier een quilt gemaakt, maar nu ik dit zie denk ik dat ik het maar eens moet proberen...
    Wat heerlijk om alles zo voorbereid klaar te hebben liggen!
    Hoe doe je het met de naadbreedte? Op het oog? Of nauwkeurig spelden?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wordt weer prachtig. Zonder enige twijfel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige stofjes, de kleuren zijn zo mooi bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij heb jij altijd wel ergens nog een lapje liggen dat bijpassend is. Ook deze wordt weer mooi, daarvan ben ik overtuigd !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed voorbereid. Wordt vast een leuke quilt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik probeer hier te reageren op je laatste blogje
    Tassen heb je nooit genoeg ;) Wat een gezellig gezicht, zo samen aan het kapstokje :)
    Je zult wel trots zijn, allemaal zelf gemaakt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen