dinsdag 20 februari 2024

DAGJE LOCHEM

Een dagje Lochem: eerst een leuk ritje met de auto. De IJssel was nog behoorlijk breed.

















We weten een grote, gratis parkeerplaats, dus daar parkeerden we de auto.
We gingen naar Margreet Otto , een quiltwinkel vol mooie stoffen. Ik ging voor een speciaal project en ben goed geslaagd.
Wat ik heb gekocht, laat ik een andere keer zien. Eerst Lochem.





















De V.V.V. In een mooi oud gebouw. Het leuke van Lochem zijn de originele winkels. Natuurlijk zijn er winkels uit bekende ketens, maar ook zelfstandige winkels, zoals  Tante Pos. Een winkel vol kleur en creativiteit.
Even langs de boekwinkel en dan aan de lunch.
Zo, bij De Babbelaer weten ze van wanten. Wat een heerlijke clubsandwich.





















Op de terugweg reden we langs dit geweldige kunstwerk . Een bal die in een labyrint van water rond rolt. Iedere keer weer spectaculair om te zien.

Daarna viel ik in slaap. Dus over de terugweg kan ik niets vertellen.



25 opmerkingen:

  1. Leuke dingen daar, zeg. Winkels, lunch en dat kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me een heel mooi plaatsje... (ik heb het even opgezocht) en als we weer eens op de Veluwe zijn, dan is het misschien wel een leuk uitstapje.
    Jij had natuurlijk een perfecte reden om er naar toe te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zijn er tijdens wandelen eens geweest, heel mooi plaatsje. Altijd leuk, een dagje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lochem is inderdaad leuk, wij hebben er ook wel eens gegeten, maar de quiltwinkel heb ik nog nooit bezocht, dat is voor de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En leuk uitje Mieke. Wij waren in december in Lochem. In de stromende regen. Geen quiltwinkel gezien wel het leuke oude centrum.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En leuk uitje Mieke. Wij waren in december in Lochem. In de stromende regen. Geen quiltwinkel gezien wel het leuke oude centrum.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er zijn vaak zulke verrassende winkels in zulke stadjes. En een dagje uit is gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er letterlijk en figuurlijk uit als een heerlijk dagje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och je bent niet de enige die slaapt in de auto. Mijn vrouw slaapt vaak al als we de straat nog niet uit zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig zo’n dag weg en dan nog goed geslaagd ook bij de quilt winkel, plus een lekkere lunch, wat wil je nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke plek Lochem. In die omgeving redelijk vaak gekampeerd, heerlijk om te fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dat is toch die winkel met stoffen van Kaffe Fassett en Tula Pink? Daar zou ik nog graag eens rondkijken! En dan in een mooi stadje, waar je gezellig rondwandelt… en die lunch is zéker niet te versmaden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat klopt, Irene. Je kijkt je ogen uit bij al die mooie stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een van de leuke plaatsen in De Achterhoek waar altijd wel wat te beleven is.Goed belegde bruine boterhammen met lekkere opmaak gaan er altijd in tijdens dagje uit.
    Wanneer wij in omgeving zijn rijden we door Lochem of pikken daar terrasje en gaan bij VVV binnen voor info in omgeving.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lochem is inderdaad leuk maar bij deze quiltwinkel ben ik nog nooit geweest. Ik heb niet zoveel stofjes meer nodig maar als ik ging of ga ga ik altijd naar de "The quilt cottage" in Winterswijk. Ook een prachtige groene rustige omgeving. En een quiltwinkel met veel keuze.
    Ben benieuwd wat je ons aan stofjes laat zien
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo'n dagje er tussenuit Mieke, en dan ook nog geweldig slagen inde quiltwinkel, mooier kan niet.
    Lochem is inderdaad een leuke stad om rond te struinen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga deze plek onthouden. Bedankt voor de top

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn zo’n dagje weg! Leuk dat je bent geslaagd in de quiltwinkel! En heel bijzonder het labyrinth kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk zo'n mooi tochtje naar een quiltwinkel.
    Dat eten van de clubsandwich lijkt me nog niet zo makkelijk, maar misschien eerst maar uit elkaar halen :-)
    Prachtig die bol in het water.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lochem is een leuke stad en heeft een prachtige omgeving. En heeft een mooie quiltwinkel. In dat restaurant heb ik ook een paar keer een broodje genomen, lekkerrrr. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gezellig uitje, goed geslaagd in de quiltwinkel, lekker eten, dat klinkt als perfect. Ha,ha dat had ik vroeger ook, dan viel ik in slaap op de terugweg ;) Benieuwd wat je gekocht hebt.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat klinkt als een heerlijk dagje uit. Fijn dat je op de terugweg kon slapen. Het labyrint ken ik niet, ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jouw verslag van Lochem is van heel andere orde dan de berichten die vandaag de hele dag in het nieuws waren over Lochem.
    Jullie hadden een mooie dag. Leuk al die "andere" winkels. Ik houd daar van. Mooi dat labyrint!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is ook een prachtige omgeving en er staan mooie huizen. Een neef van Rob woont er en tot nu toe hebben we weinig van Lochem zelf gezien. Misschien dat we er eens een combi-dagje van moeten maken :)

    BeantwoordenVerwijderen