donderdag 29 februari 2024

AFMAKEN

Is alles nu af? Nee hoor. 
De sterrenquilt hangt, nog zonder rand, aan de muur. Ik zocht een speciale manier om de rand eromheen te doen. Na lang zoeken en met hulp van Janny weet ik nu hoe het moet. Dus dat komt in orde.
De rammelende treinrails laat ik even zitten. Ik ben er niet blij mee. Jammer, want het leek me heel leuk om te maken.











Ook de hexjes van Brigitte liggen in de kast. Af en toe zet ik wat steekjes, en langzaamaan begint het wat te worden.
Ik vind het wel goed zo. Er liggen weer wat nieuwe projecten te wachten. Binnenkort laat ik zien waar ik mee bezig ben.

17 opmerkingen:

  1. Toch vind ik je treinrails wel spannend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de rails ook erg mooi. Misschien het idee van rails helemaal loslaten en er iets totaal anders van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het met beide dames hiervoor eens: een tijdje laten hangen en er daarna een ander richting aan geven.
    Het hoeven geen rails te zijn!
    Ik ben benieuwd naar de rand voor de sterrenquilt. Fijn om er samen over brainstormen, en verse blik helpt altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijdelijk even aan de kant zetten kan geen kwaad. Wellicht er later een andere draai aan geven. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo ongemerkt komt er toch heel wat uit je handen en met de railsblokken maak je vast nog wel eens iets leuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die rails komt vast wel goed. En anders weet je er wel iets anders van te maken door versnijden, andere stofjes erbij. Ben wel nieuwsgierig naar de rand van de sterrenquilt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er is niemand die je dwingt, toch? Lekker doen waar je zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon even laten liggen, een idee komt soms vanzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alles afmaken is ook zo braaf hè... En als je niet helemaal weet hoe je het beste verder kunt.. nou.. komt tijd, komt raad , denk ik dan altijd.
    Leuk om weer aan iets nieuws te beginnen@

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Soms is het handig om dingen even te aten voor wat je zijn, er komt vanzelf weer reen oplossing, daar twijfel ik geen moment aan. En ik en ook heel nieuwsgierig waar je nu weer aan gaat beginnen. Succes in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kleurtjes die rails. Ik herken jouw gevoel bij deze blokken. Ik had dat net zo na 4 a 5 blokken. Het ging pas "swingen" met wat meer blokken. Wie weet krijg je er op gegeven moment toch weer zin in om verder aan te werken of iets heel anders mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En heb je wel het gevoel dat je aan iets nieuws kunt beginnen als iets nog niet af is Mieke?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt in elk geval keuze genoeg om van het ene naar het andere werk te hoppen en vervelen is er niet bij voor jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er kunstig uit en leuk die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja dat afmaken is een dingetje. Soms is de zin gewoon op.
    Maar als je geduld hebt gaat het t.z.t. wel lukken hoor gewoon even wachten tot je er uit bent hoe het moet gaan worden dan komt het zeker af.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Best herkenbaar Mieke. Al doe ik bijna niks met lapjes en garen, met papier en verf gaat het soms net zo. En dan ineens komt er een nieuw project of een nieuwe techniek voorbij die ik wil uitproberen en dan past het zomaar ineens bij elkaar. Gewoon bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Net als je nu voor de sterren een mooie rand hebt gevonden zul je ook vast ook een goed idee voor de rails krijgen. Jij hoeft je in ieder geval niet te vervelen. Genoeg leuke dingen om mee aan de slag te gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen