woensdag 10 januari 2024

STERREN UIT NIEUW-ZEELAND

Ik had al eens geschreven over de sterren die ik maakte van stof uit Nieuw-Zeeland. Het leek me fijn om deze quilt als eerste af te maken. 
Ik heb een aantal combinaties gemaakt en ook zwart-wit foto’s gemaakt, zodat ik kon zien of licht en donker goed verdeeld zijn.
Het was even puzzelen over hoe ik ze zou leggen, maar dit is het geworden.











Hierna heb ik alles gestreken en recht gesneden. 
Van scheef 





















naar een mooi vierkant.





















Wat een leuke sterren zijn het toch, ik ben er tevreden over.

17 opmerkingen:

  1. Wat slim van dat licht en donker. Daar zou ik nou nooit aan hebben gedacht. En ik vind hem super hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er in ieder geval mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er mooi uit, fijn hè om weer wat af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het resultaat mag gezien worden.
    Wanneer er sterren verdiend kunnen worden met handwerken zou het bij jou niet bij een blijven⭐️⭐️⭐️
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een zwart-wit foto is een handig hulpje bij bepalen stoffen en volgorde. Voordat je tot een goede keuze komt, ben je al een poosje bezig. Je hebt een mooie compositie gemaakt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, ik ook hoor Mieke. Nu nog het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, je kunt hier heel tevreden over zijn. Wat een prachtige sterren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Net als de restvond ik, dat je een hele mooie compositie hebt gemaakt. Echt de moeite waard om daar toe tijd voor te nemen. Nu nog even doorzetten, het wordt een beeldige sterrenhemel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal goed! Een prima idee in zwart-wit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een tijd en een werk gaat hier in zitten, zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De quilt is geweldig geworden Mieke en mooi evenwichtig verdeeld ook. Ik vind het leukste misschien nog wel dat de sterren niet zo "keurig" zijn maar een beetje "wonky". Ik hou daar wel van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met Kitty eens. Weer een project dat op zijn eind loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zijn deze sterren.
    Wat handig dat je met een zwart-wit foto naar de verdeling keek. Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen