maandag 15 januari 2024

RANDJE PER WEEK 12-13-14-15-16

Omdat ik mijn quilts en andere werkjes vaak zelf bedenk, is het fijn om iets te doen, waar ik niet bij hoef na te denken.
Daarom is het borduren zo leuk.
Randje 12





















Randje 13





















Randje 14







De randjes zijn bedacht voor brede borduurstof. Mijn stof is maar 20 cm. breed en daarom doe ik soms drie rijen over één randje.
Randje 15. Een leuk randje met Franse tekst. Deze werd gebruikt op slopen en servetten.




En randje 16.





















Iedere zaterdag leuk om te zien wat er weer geborduurd moet worden.






22 opmerkingen:

  1. Mooi en dit is ook precies wat ik leuk vind. Ik was eerst nog van plan om mee te doen, maar zag er uiteindelijk van af, want wat moet ik er mee. Maar ik weet hoe heerlijk borduren is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer een mooi randje. schiet lekker op zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Randjes is zeker moeilijk om te doen. Prachtig. Heel netjes gedaan. Ik doe het niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt echt heel mooi. Ik vind ook dat randje aan de zijkant zo leuk staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Borduren is inderdaad heerlijk om te doen. En het wordt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Mieke, ik gebruik drie kleuren blauw maar in één kleur vind ik ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Mieke. Ik hou wel van zulke randjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die heb ik vroeger als kind ook gemaakt! https://biebkriebels.blogspot.com/search/label/Borduurwerk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk weer Mieke, het lijkt me heerlijk onstpannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk is dat en volgens mij gaat dit ongemerkt toch een groot werk worden, mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, dat vind ik ook het heerlijk rustgevende van borduren... Je hoeft alleen maar te volgen.
    Wat een prachtige randjes heb je al gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar kun je nog heel lang mee doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie randjes heb je al gemaakt!
    Leuk is dat hè, als er iedere week nieuw "huiswerk" komt. Ik heb dit een paar keer met een haakproject gedaan. Steeds nieuwsgierig naar wat er komen gaat.
    Ik vind het zo mooi dat je alles in dezelfde kleur blauw doet. Geeft een rustige effect hoewel er veel verschillende dingen geborduurd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik twijfelde in begin of ik mee zou doen of niet. Ik ga het niet doen. Zo'n borduurwerkje is heerlijk ontspannend en voordat je het weet heb je de weekopdracht vervuld. Het wordt mooi. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om jouw vorderingen hier te zien Mieke.t wordt mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mij zou dat niet lukken, maar ik vind het wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mij zou het ook niet meer lukken maar met jou handige handen die nooit stilstaan zal dit randjeswerk een prachtig geheel worden,Mieke,

    Doet me even denken aan de emotionele maar hele mooie woorden die mijn man sprak tijdens de uitvaart van zijn altijd hard en handwerkende moeder,” een paardentand en een vrouwenhand die staan nooit stil”
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig Mieke. Als ik me ooit ga vervelen ga ik ook borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het gaat prachtig worden Mieke, weet eigenlijk niet
    meer hoeveel randjes het totaal gaan worden. Leuk
    om steeds tussen andere werkjes door weer een
    randje te borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er leuk uit... ik krijg spontaan zin om mee te doen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vergeet ik mijn naam toe toevoegen...
    maar bovenstaand (of onderstaand) anoniem bericht is van mij... Willeke van Annelein Design

    BeantwoordenVerwijderen