dinsdag 18 oktober 2022

MIJN SCHOUDER

Vanmorgen was ik naar de huisarts. Er was een echo van mijn schouder gemaakt waar niet veel bijzonders te zien was. Ook was mijn bloed onderzocht, geen verhoging van de ontstekingswaarden. Dus geen injectie, want dan moet er meer aan de hand zijn. Maandag ga ik weer naar de fysio en dan bespreek ik met haar of zij nog iets kan doen. Zo niet, dan wil de huisarts me naar een orthopeed doorsturen.
Al met al schoot ik hier niet veel mee op en blijft de pijn.
Na afloop zijn we met vrienden gaan wandelen en kwamen op de Sluis.
Het ziet er prachtig uit.






















En een prachtig spinnenweb. Zie je de vlieg ( of libelle) in de linkerbovenhoek ? Mooi hè. 





















De koffie na afloop smaakte ons best.


19 opmerkingen:

  1. prachtige opnames !
    Het is te hopen dat er echt niets ernstigs met je schouder is .. misschien toch overbelast? Hopelijk kan de fysiotherapeut helpen, of het heeft tijd nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mieke, ik kan er helemaal naast zitten, maar vergeef het mezelf niet, als ik je dit niet laat weten. Ik ken een geval, waarbij schouderklachten bij een vrouw voortkwamen uit een hartprobleem. Aangezien vrouwen totaal andere klachten kunnen hebben dan mannen en de onderzoeken daar vaak geen rekening mee houden, wordt dit vaak niet als zodanig herkend. Hopelijk is dit bij jou niet het geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan hoop ik voor je dat de fysio eerst foto's wil zien voor ze een behandeling start. Een echo laat alleen weke delen zien en zegt dus niet over het botweefsel. Ondertussen zit jij met pijn en waarschijnlijk een flinke beperking. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien kan een fysio je helpen, Mieke. Jaren geleden heb ik dry needling gehad bij een pijnlijke pees in mijn schouder. Dat heeft me heel goed geholpen. Misschien is dat ook iets voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat akelig als je pijn hebt en ze kunnen er geen verklaring voor vinden... Laat je niet met een kluitje in het riet sturen hoor, kom voor jezelf op. Je moet tegenwoordig behoorlijk gebekt wezen en doorvragen!
    Bij jullie vandaag ook mooi weer aan de foto's te zien... heerlijk naar buiten en van het zonnetje genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Balen dat ze niks vinden aan je schouder.
    Aan de ene kant fijn, want dan is er een kans dat het met rust weer over gaat, maar je wilt het natuurlijk wel graag weten.
    Mooi die bloemen, toch nog veel te genieten in de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel sterkte en beterschap toegewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat balen dat de onderzoeken niets laten zien. Het is te hopen dat als je naar de orthopeed moet een beetje snel kan. Jezelf Ontzien is niet erg, maar wanneer je pijn hebt ... Sterkte. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Balen dat je nog niet precies weet wat er is, sterkte !
    Mooie foto van het web !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige omgeving laten de foto's zien Mieke,
    dat is genieten om daar rond te lopen. De koffie en taart
    na afloop ziet er heerlijk uit, ik zit te watertanden.
    Het is zeker balen dat er na de foto's en onderzoeken
    helemaal niets uit kwam. Maar het lijkt me toch dat de
    fysiotherapeut eerst moet weten wat er precies aan de hand is. Zelf ben ik eens naar de fysiotherapeut voor
    behandeling gestuurd die achteraf averechts werkte,
    omdat bleek dat ik een botscheurtje bij mijn schoudergewricht had en zo niet behandeld had mogen worden. Heel naar dat je zoveel pijn hebt, wens je veel sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Balen zeg niet eens weten wat er hand is met je schouder. Eigenlijk echo kun je ook niet veel goed zien. Misschien zitten dieper met jou schouder. Misschien als je las van krijgt. Ik hoop dat je fysio gaat helpen. Mooie wandeling heb je gemaakt. Spinnenweb mooie foto van gemaakt. Na de afloop lekker koffie met gebakje gegeten. Beterschap. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja de sluis is mooi geworden met die planten. Sterkte met je schouder, vervelend dat ze de oorzaak niet kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh lastig, beterschap! Els (DDFZ)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat vervelend dat men nog steeds niet kan achterhalen wat de pijnklachten veroorzaken. Beterschap voor jou. Mooie foto's. Groet, TinekeD.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooie foto's van jullie wandeling.
    Echt naar het pijnlijk schouder sterkte, en helpt de fysio misschien Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sterkte met je schouder.
    Gelukkig lukt wandelen wel. Koffie met lekkers na afloop is altijd smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, dat is vervelend, zo'n schouder die niet wil. Sterkte ermee. Fijn dat je toch nog kon wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen