maandag 11 oktober 2021

MIJN QUILTS: TRADITIONEEL

Mijn allereerste quilt maakte ik in 1994.
Heel traditioneel en met veel plezier gemaakt. Het begin van mijn liefde voor quilten.
Hexagons. Die maak ik nog steeds erg graag
Een kerstquilt:
Deze is ook heel traditioneel. Helaas is de stof erg verkleurd.
Rail fence. Gekregen nadat ik een grote Amerikaanse tentoonstelling in Den Haag had georganiseerd. Mijn eerste klus voor het Quiltersgilde en meteen een hele grote in samenwerking met een Amerikaanse organisatie.


16 opmerkingen:

  1. ha Mieke,

    ongelooflijk hoeveel quilts jij hebt gemaakt.
    Heb je ze wel eens geteld?
    En is het mogelijk om binnen één mensenleven zoveel quilts te maken?
    Ik vind het geweldig!

    Groetjes, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal met Marlou eens: geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik laat hier 43 quilts zien. Maar als ik tel wat er op bed ligt, in de caravan, op de bank, weggegeven, dan kom ik zeker aan 60 quilts. Van formaat miniquilt ( max. 2 meter omtrek) tot formaat tweepersoonsbed. En gewoon stug doorgaan , dan kom je wel aan zo'n aantal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is weer een hele serie. Leuke herinneringen zitten eraan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi Mieke en het zijn er veel die je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk dat je al je quilts hier laat zien. Misschien kunnen we dat met meer Bloggers gaan doen. En online show and tell ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze echt eerlijk allemaal mooi! Je bent echt een ster, Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fraai werk. Wanneer doet het gilde Alkmaar weer eens aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt al ongeveer 60 quilts gemaakt lees ik hierboven.
    Dat is zeker veel. Ik heb ze zelf nooit geteld, dat ga ik ook eens doen :-)
    Zie wel dat je kleurgebruik heel erg is veranderd in al die jaren.
    Van donkere kleuren maar veel fleuriger.
    Grappig, dat is bij mij ook zo. Misschien worden we alsmaar vrolijker?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer mooie exemplaren Mieke, in die 27 jaar dat je nu met
    quilten bezig bent komt het er op neer dat je ruim twee quilts
    per jaar maakt. Je bent een bezig bijtje hoor. Moest zo
    lachen om de zin, "gewoon stug doorgaan" je bent een
    Quilt kunstenares!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je er al veel gemaakt. Leuk dat je ze aan ons laat zien. De verhalen erbij zijn minstens even bijzonder om te lezen.
    Het is net als met dekens haken. Ook al liggen er al 6 in de nis onder de televisie, ik haak er gewoon nog eentje. Nog lang geen 60 hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, 60 quilts, Mieke...that is wonderful. I love your very first the traditional one...how special it ignited your pleasure in stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind ze allemaal even mooi! En wat knap dat je dat kunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke quilts, en veel variatie!
    Als je eenmaal begint met quilten, kun je niet meer stoppen!
    En heerlijk toch om zo bezig te zijn...
    Ik heb de mijne nog nooit geteld, een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och och Mieke wat heb je er toch ontzettend veel gemaakt.
    Jij bent er écht aan verslaafd geraakt.
    Een supermooie hobby !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je allereerste is een schot in de roos. Zo mooi! X

    BeantwoordenVerwijderen