vrijdag 22 oktober 2021

HEXJES VAN BRIGITTE

Ik schreef al eerder over de hexjesquilt uit het boek Feathering the Nest van Brigitte Giblin. Nu het uitpakken bijna gedaan is, alles een beetje zijn plaats krijgt, is er weer tijd voor een handwerkje.





















Klik even op het linkje “ hexjes” rechts, de laatste twee berichtjes.
Ik moest nog drie blokken maken en die zijn nu af:





















De stofjes kocht ik bij “ Bossche Quilts en Meer” in Den Bosch “ De Quilt Ster” in Kerkwerve, “Petra Prins” in Zutphen, “Quiltshop-online” in Gasselte.
Hier zie je alle blokken, heerlijk bont en kleurrijk.
En dat kleurrijke zorgde ervoor dat ik niet wist wat voor tussenstof ik zou gebruiken.
Omdat we in de buurt waren, gingen we naar “Margreet Otto” in Lochem. Zij heeft heel veel Kaffe Fassett stoffen en ik hoopte daar te kunnen slagen. En dat is gelukt.
De witte stof met zwarte stippen wordt oker met roze, wat een combinatie hè. Ik moet er 156 maken!

En de tussenstukjes worden deze bloemen, daar heb ik er 44 van nodig.





















In de winkel merkte ik dat ik de verkeerde maat hexjes gebruik, ze moesten een slag kleiner. Ik ben blij dat ik deze maat heb, anders werd het wel erg veel gepriegel. Maar het is wel typisch Mieke, gewoon niet goed opgelet. 
De andere stofjes krijgen jullie te zien als deze hexjes klaar zijn.

15 opmerkingen:

  1. Jij weet wat doen! Maar het gaat mooi worden! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh, ik probeer het zó tegen te houden, maar ik ben toch echt bang, dat ik hexes “ moet” gaan maken…. Dit ziet er ge-wel-dig uit: heerlijke kleur keuze en nu de nieuwe stoffen erbij… . Waar kan ik het boek kopen. En werken met Kaffe stoffen is natuurlijk ook top!
    Veel plezier ermee, lekker aan het werk nu de rust terugkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn toch dat je na alle verhuisperikelen heerlijk rustig kunt werken en wat wordt het mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend om in zoveel verschillende winkels stofjes te kopen.
    Je tussenblokken worden heel spannend. Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.
    Maak niks uit toch hoe groot de hexjes zijn? Nu wordt de quilt alleen wat groter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend wordt het met die oker en roze stippen als verbindingsbaan. Leuk om overal stofjes te scoren en nog leuker wanneer ze bij elkaar passen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk nu je weer wat rust hebt om een handwerkje op te pakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De voorkant van dat boek ziet er verleidelijk mooi uit! Maar jouw hexjes mogen er ook zijn... wat kun je daar toch heerlijk mee spelen en prachtige effecten mee sorteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je al weer aan de slag bent! Poe, hoop te doen, maar o wat mooi wordt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je weer tijd vindt om te handwerken.
    Een hele klus al die hexjes, maar dat is wel aan jou toevertrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk zeg, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat je al weer zover bent om een handwerken, het gaat
    zeker weer prachtig worden. Maar ik ben heel benieuwd hoe de
    combinatie met de oker met roze heksjes er uit komt te zien.
    De negen blokken zijn SUPER mooi.

    Succes met de vorderingen Kieke,
    en een heel fijn weekend in jullie paradijsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit zijn mooie blokjes geworden. de stof die gekocht hebt passen er goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig al die bonte kleuren bij elkaar, hoe krijg je het verzonnen en dan maak jij er nog een mooi geheel van ook !
    Ongelooflijk knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat prachtige hexjes en blokken.
    Krijg gewoon weer zin in als ik de mooie patonen en stofjes zie.
    Wie weet ga ik weer eens mee aan de slag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen