vrijdag 15 oktober 2021

DANSMARATHON

Toen ik las dat er een dansmarathon op t.v. zou komen moest ik denken aan een boekje wat ik al een paar keer las.
Het heet :” Paarden schieten ze toch ook dood? “ en is geschreven door Horace McCoy.
Het boekje is geschreven in 1935 en gaat over een dansmarathon en hoe onmenselijk die was.
Ik heb het weer gelezen en vond het weer heel indrukwekkend. Wat een vreselijk evenement was het zeg. 















Natuurlijk heb ik gisteren even gekeken. Wat ik ervan vond?
Eerlijk gezegd niet veel. Honderd dansende mensen, tja, dat was het dan wel. Misschien is er vanavond wat meer spanning als er mensen afvallen. 

12 opmerkingen:

  1. Zo'n evenement lijkt me spannend voor de deelnemers, maar minder voor de toeschouwers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, het trok mij ook niet. Het zoveelste van hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Mieke,

    die film: THey shoot horses, don't they...
    Dat was voor mij de reden om niet meer naar dansmarathons te kijken.
    Mensonterend...

    Groetjes en...
    Goed weekend, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die film herinner ik me ook nog, een drama.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou... niet iets waar ik de t.v. voor aan ga zetten.
    Zie niet wat daar leuk aan is om naar te kijken.
    Misschien leedvermaak als er mensen uitgeput op de grond vallen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik meende dat ik ooit een film heb gezien waar ook zo dansmarathon was. Het was een uitputting dansmarathon. De mensen deden dat om de prijs te winnen natuurlijk en voor hen was dat een van de vele methode omdat te doen. Het speelde zich in de crisistijd van de vorige eeuw. Ik vond het geen leuke film en eigenlijk dieptriest. Maar wel begrijpelijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet gekeken. Houd niet van dit soort TV. Heb jaren geleden gelezen over de dansmarathons, als een manier om uit de armoede te komen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat lijkt mij ook niks. Ik hoorde op de radio dat de winnaar veel geld kan winnen, je zal de voorlaatste afvaller zijn......Ik ga daar geen tijd aan besteden onze hobbies zijn een veel leukere tijdsbesteding.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zonde van de tijd om naar te kijken ,en het “ dansen “ leek ook nergens op ,het was bewegen meer ook niet !
    Maar ja dan zie je hoe belangrijk geld is , dan kijk ik liever naar Duitse of Engelse zenders daar kunnen ze nog een show maken .

    Gr Annette .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toevallig zag ik vanmiddag en stukje tijdens het zappen,
    begrijp totaal niet wat daar nu leuk aan is om te bekijken.
    Een beetje heen en weer beweging, hheeft niets met dansen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook niet gekeken, dit soort tv trekt ons niet, dan gaan we liever zitten lezen.

    BeantwoordenVerwijderen