woensdag 13 oktober 2021

MIJN QUILTS: ANS KASTEIN

De vrouw van wie ik heel veel geleerd heb, was Ans Kastein. Ik heb heel veel cursussen bij haar gevolgd. Van stof verven tot artquilts maken.
In 2003 had ik mijn eerste verfles bij haar. Daarna deed ik een cursus : wat doe je met zelfgeverfde stoffen. Nou, dit bijvoorbeeld:
En daarna deze quilt:
En deze is een bijzondere herinnering aan Ans, een hele lieve, creatieve en positieve vrouw die me op het pad van art quilten gezet heeft en helaas een paar jaar geleden overleed. 



18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie herinneringen aan Ans! Ze zat bij onze Duikvluchtgroep en heeft ons ook lesgegeven in het verven. Zulke mooie resultaten! Je hebt de stoffen prachtig verwerkt.
    Ans heeft veel gegeven, ze heeft een groot gat achter gelaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn zoveel mogelijkheden en stijlen... En het is belangrijk dat je met iets in aanraking komt wat bij jou past. Dat is bij jou ook gebeurd, en moet je nou toch eens kijken wat voor moois je maakt...
    Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatkamer heb jij. Ik vind ze allemaal mooi, de ene wat meer dan de andere ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi Mieke en een bijzondere herinnering aan een bijzondere vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig allemaal! Vooral die laatste, met de mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi Mieke, en elke quilt vertelt een verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie herinneringen aan Ans ! Ook ik had eens les bij haar, geweldig ….

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie quilts, Mieke. Een echt eerbetoon aan je lerares!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook deze quilts zijn weer zo mooi.
    Je bent gek op streepjes dat zie ik wel. Dat ziet er ook verrassend uit.
    Leuk om steeds iets anders uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig. Eenvoud en prachtig kleurgebruik. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bijzonder fraaie Quilt ook weer Mieke, ik kijk mijn
    ogen steeds uit. Volgens mij heb je ook veel quilts hangen in
    huis, of heb ik het mis. En heel fijne herinneringen aan
    Ans Kastein. De eerste is ook ontzettend mooi, prachtige kleuren
    en deze quilt leeft gewoon, SUPER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat je van deze vrouw zoveel hebt kunnen leren. De resultaten zijn prachtig, een blijvende herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha Mieke,

    wat mooi, dat je zo waardevolle leermeester hebt gehad.
    Je vindt het terug in je werk.

    Jij bent een echte doorzetter ook nog eens!!

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eigen geverfde stoffen en een fijne juf, dat maakt de quilts extra bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie tastbare herinnering Mieke aan geweldige lerares !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De middelste vind ik prachtig! Zo tof om je stof zelf te kleuren. Heel mooi resultaat. X

    BeantwoordenVerwijderen