zaterdag 2 oktober 2021

MIJN QUILTS: LOG CABIN

En toen konden eindelijk mijn quilts weer uit de verhuisdozen. Ik heb ze allemaal op de foto gezet. Ooit wil ik ze allemaal goed fotograferen en de gegevens noteren. Voor nu vond ik deze foto’s goed.
Het waren maar liefst 43 quilts! En dat zijn ze lang niet allemaal, want er hangen al wat quilts aan de muur, er liggen er op bed, en ik heb er een aantal weggegeven. Ik laat ze met veel plezier ( en trots, want ik vind ze allemaal mooi) aan jullie zien. De opmaak van de berichten is niet optimaal, maar ik krijg het even niet zoals ik wil.
De eerste serie zijn log cabins. Ik vond en vind het een enige techniek. Voor de niet quiltsters: een log cabin quilt is opgebouwd uit stroken rond een middenblok. Het midden is meestal warm van kleur en stelt een haardvuur voor. De ene kant eromheen heeft koude kleuren, de kant in huis ( vroeger natuurlijk van opgestapelde houtblokken, dus een log cabin ) waar de warmte van het haardvuur niet komt.
De andere kant heeft warmere kleuren, daar zit je warm bij het vuur.
Dit is een traditionele log cabin. Rood haardvuur, een warme, gekleurde kant, en een koude, blauwe kant. 
Dit is een variatie. De stroken hebben verschillende breedtes. Maar ieder blok heeft een rood haardvuur.























Nog een variatie:
Allerdrie ong. 1.50 x 1.50
Dit was ook leuk:























Gemaakt met stofjes uit Rouveen:

Dit is een hele grote. Gemaakt met Provençaalse stofjes en foto’s uit de omgeving van Niozelles. Ongeveer. 2x2 meter.





21 opmerkingen:

  1. Prachtig! Dat komt nu allemaal tevoorschijn nu je aan het uitpakken bent. Wat veel, ben benieuwd naar de volgende series.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een weelde, zoveel quilts! ik kijk uit naar de volgende posts ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig , vooral de crazy log cabin heeft mijn voorkeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou je hebt er heel wat gemaakt en zo mooi allemaal. Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig. Wat een hoeveelheid en wat een prachtige quilts! Bewondering!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi om te zien Mieke. Die met de foto's, heb je de foto's op stof laten afdrukken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Jeanette. Ik denk al zo'n 16 jaar geleden. En ze zijn nog steeds heel mooi en scherp.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat leuk om al jouw mooie logcabin quilts te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie quilts, log cabin doet het altijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een hele serie die je gemaakt hebt. Mooie log-cabins zitten erbij. Nog wel een werk om alles te fotograferen en te beschrijven. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sprakeloos Mieke, ik heb er slechts één woord voor.
    GE-WEL-DIG !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je mag zeker heel TROTS zijn op zoveel SCHOONHEDEN die
    je gemaakt hebt. Hoop ook dat we alle andere ook te zien
    krijgen, het is echt geweldig knap van je.
    En wat zal dat een heerlijk moment geweest zijn dat alle
    quilts weer tevoorschijn kwamen. Je Atelier krijgt
    weer veel gezelligheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje wat een hoop quilts heb je gemaakt.
    Toen volgde ik jou nog niet, dus alles nog nooit gezien.
    Vandaag de Log cabin quilts.
    Altijd mooie quilts, en veel mensen maken die omdat ze het zo'n leuke techniek vinden, net als jij.
    Heb er ooit een gemaakt, maar het is niet mijn ding, dus daar zal het bij blijven.
    Ben benieuwd wat er nog meer uit de verhuisdozen gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. SCHITTEREND! Wat een kunstwerken allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een en al bewondering voor je. Ik vind die hanen erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ha Mieke,

    wat enig om te zien, hoe jij er al die jaren mee bezig bent geweest.
    Ik vind het prachtig!!
    Wat fijn, dat alles er zo goed uit ziet...

    Trots op je!

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw ... wat mooi!
    Wat zal het een feestje zijn om deze allemaal uit te mogen pakken.
    Leuk om de betekenis er achter te lezen, want die kende ik niet.
    Geniet van al je mooie quilts. Vakwerk is het ... en ware kunstwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb jij veel gemaakt zeg...! Ik heb 1 keer log cabin gedaan, en toen had ik te weinig stof...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind ze allemaal heel erg mooi. Je hebt veel Log cabin’s gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen