maandag 26 april 2021

IN DE CARAVAN

Gelukkig waaide het af en toe en kon ik binnen zitten.
Ik maakte twee kleine borduurtjes.








En ik las het dikke boek: " De Rivier" van Karl Marlantes.
Het boek kocht ik een paar weken geleden bij De Drvkkerij in Middelburg.
Ik vond het een mooi boek, interessant en spannend, maar soms een beetje te gezocht.
Het gaat over immigranten die in de bomenkap werken.
Persoonlijk vind ik : Schorshuiden" van Annie Proulx mooier. Speelt (voor een deel) in dezelfde tijd en heeft hetzelfde onderwerp. Maar ja, zij is mijn lievelingsschrijfster.
En nu is de caravan ingepakt en gaat hij weer naar de stalling. Morgen Koningsdag en dat vieren we lekker thuis.
En overmorgen, woensdag, krijgen we onze vaccinatie. 

19 opmerkingen:

  1. Ik heb ooit "Scheepsberichten" gelezen van deze schrijfster, lang geleden. Ja wij hebben onze eerste prik ook al gehad, in mei de tweede. Ze zijn nu een beetje op stoom eindelijk, zou tijd worden, vriendin van me ook gisteren geprikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die scharen, waar ga je ze voor gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn weggeweest dus. Mooi dat je ook bijna de vaccinatie krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik heb geloof ik gemist dat je in Middelburg was. En de Drukkerij, wat een heerlijke winkel. Ik heb vier jaar in Middelburg gewoond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Embroideries are cute. Small designs bring an instant satisfaction.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke borduurtjes! Ik krijg 4 mei de prik, Aat heeft zaterdag de 1e gehad, had alleen een beetje last van een stijve arm.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke schaartjes! Ik mag donderdag een prik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb gisteravond laat nog aan je gedacht. Bijna volle maan en kraakhelder, meestal betekent dat koud ... maar je bent inmiddels weer thuis. Gezellige dag morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch even lekker er uit geweest. Was helemaal vergeten dat het morgen Koningsdag is. Nou ja, voor mij een gewone dag als alle andere. Sterkte met de prik woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk borduurmotief.
    Fijn hoor, om zomaar even weg te kunnen.
    Dat is een van de leuke dingen van gepensioneerd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zie het helemaal voor me Mieke, jij zittend in de sfeervolle
    caravan en heerlijk werkend aan deze schattige borduurwerkjes.
    Ze zijn erg leuk al die verschillende soorten schaartjes.
    Fijn dat jullie woensdag de eerste prik krijgen. Zelf heb ik
    de eerste vorige week maandag gekregen. Gelukkig gaar het nu
    allemaal een beetje voorspoediger....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. echt even weg, lijkt me heerlijk! Weer mooie borduurtjes gemaakt, en lekker gelezen! Fijn dat jullie nu ook gevaccineerd worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig borduur werk heb je gedaan. Klein kruissteekjes is behoorlijk klein. Het wel priegel werkje om te doen. Boeken ziet goed uit. Ik leest nooit geen boeken. Veel plezier met boeken lezen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Soms kun je blij zijn met iets minder weer, dan zoek je een plek waar je kunt doen wat je wilt zonder dat het wegwaait. Leuke schaartjes. Heb je er een doel voor of komt dat tzt? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi weer op de camping is fijn, maar handwerkweer is ook heerlijk!
    Je hebt prachtige borduurwerkjes gemaakt. Ga je ze thuis een mooi plekje geven?
    Fijn dat je ook lekker gelezen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk om zo'n klein borduurwerkje te maken in je vakantie, daar heb je dan later meteen weer herinnering aan.
    Ik haak altijd graag op de camping; mijn handen kunnen niet stil zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Scheepsberichten heb ik ook gelezen, heerlijk boek van een goede schrijfster. Ga eens op zoek naar dit boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha Mieke,

    jaaa... Annie Proulx...
    Zij is ook één van mijn favoriete schrijfsters.
    Ik heb alles misschien wel twee keer gelezen en vaak een brok in m'n keel...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Even er tussenuit geweest, al was het dicht bij huis. Leuke borduurwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen