zaterdag 4 juli 2020

100 MODERN BLOCKS 02

Al een paar keer zag ik dit boek voorbij komen. En iedere keer dacht ik: niks voor mij. Tot ik bij Hilly en Mia zag wat zij maakten. Hele leuke blokken, je hoeft eens niet na te denken over de werkwijze, leuke stofjes zoeken en aan de slag. Dat leek me wel wat.

Ik moet natuurlijk nog wel het e.e.a. afmaken, maar iets nieuws ,voor tussendoor, is voor mij wel belangrijk. Ik kan nu  eenmaal niet met maar één quilt bezig zijn. Dus het boek werd gekocht, en stofjes besteld bij Quiltshop online .
En toen kon ik aan de slag. Ik had bedacht om zo af en toe eens een blok te snijden ( misschien wel meer dan één) en dan later eens in elkaar zetten. Maar jullie snappen het al, dat ging niet lukken, want het was wel heel erg leuk.
Dus de eerste blokken zijn klaar.


Wat leuk. maar nu toch maar eens verder met de stippenquilt en dan de quilt voor Justin gaan sandwichen.

21 opmerkingen:

  1. Oh, dat wordt heel erg leuk.... heel logisch, dat je nu lekker doorgaat. Dat poezenblokje spreekt me nu al aan: heerlijk vrolijke kleurtjes, leuke poes ook.. Kaffe Fassett, neem ik aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee. Geen Kaffe tot nu toe. De stof is van Tula Pink, die ook het boek schreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enige blokken zijn het geworden.
    Ik had de Tula Pink stof wel herkent, ze maakt zulke vrolijke stoffen met leuke dieren er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat weer mooi worden enzo herkenbaar. Ik kan ook niet aan 1 ding tegelijk werken... veel plezier ermee!x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn boek! Met volop nieuwe ideetjes.. Prachtig de stoffen. Wat een keuze ! Succes met al je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben jij toch altijd lekker bezig en het ziet eer ook altijd zo prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om zo bezig te zijn. Gelukkig heb je een ruimte waar je het kunt laten liggen, en die mooie wand om het aan op te hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn weer mooie lapjes Mieke, wordt vast een leuke quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi Mieke, past helemaal bij jou.
    En aan een ding werken is niet leuk. Veel te saai, dan maar niet af. Komt vanzelf een keer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je weer heerlijk bezig Mieke, de eerste drie blokken
    ziener al veel belovend uit. Je hebt weer een mooie voorraad
    lapjes aangeschaft. Denk dat er tussen de andere werken die
    er nog liggen zo af een toe weer een aantal blokken tevoorschijn
    zullen komen. Dat gaat weer prachtig worden, dat kan niet anders.
    SUCCES met alle vorderingen........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja een heel leuk boek. En met leuke stoffen geef je een moderne uitstraling aan de quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha ha toch ook gevallen voor de blokjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig Mieke, maar wat doe je toch met al die quilts ? Je moet er toch al enorm veel hebben gemaakt in al die jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die liggen allemaal in een kast. Ik heb gebruiksquilts, die liggen gewoon overal in huis. Op de bank, bedden, luie stoel. En de sierquilts dus in een kast, nadat ze aan de muur ( overal in huis) hebben gehangen. Ik heb laatst geteld, en denk dat er zo’ n vijftig quilts in huis zijn in allerlei soorten en maten.
    Ach, een schilder heeft schilderijen, postzegelverzamelaars hebben boeken vol, en ik heb quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Herkenbaar! Eén project is geen project (ahum).
    Dit ziet er wel super vrolijk uit, ik zou ook gezwicht zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En tòch vind ik het boek wel bij je passen, voor zover is je quiltstijl ken.
    En het enthousiasme is in voldoende mate aanwezig! Heerlijk, je kunt bijna niet stoppen.
    Het is hobby, dus je mag er volop plezier in hebben.
    En één werkje tegelijk; ik moet daar ook niet aan denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel herkenbaar ... meerdere projecten tegelijk in huis. Heerlijk voor de afwisseling.
    Je hebt mooie stofjes bij elkaar gezocht. Dat gaat weer een leuke quilt worden.
    Veel maakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuke blokken en ook vooral de stofjes. Niet nadenken over het snijden en maken, is voor mij nog niet weggelegd. Dit wordt heel erg mooi. En met meer dan 1 project tegelijk bezig zijn? Overkomt mij nooit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ook helemaal niet erg om er een mooi werkje bij te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen